Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErgün, Mustafa
dc.contributor.authorDoğan, Kadriye
dc.date.accessioned2015-03-12T13:02:05Z
dc.date.available2015-03-12T13:02:05Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2718
dc.description.abstractÇalışmada “Hücre” konusundaki kavramların öğretilmesinde proje tabanlı öğrenmenin başarıya etkisi incelenmiştir. Çalışmanın amacı proje tabanlı öğrenme yaklaşımının akademik başarıya etkisi olup olmadığını incelemektir. Çalışma, 2007-2008 öğretim yılında Ataköy İlköğretim okulu ilköğretim II. kademe 6. Sınıfta bulunan 58 kişilik bir örneklemle gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler deney (6B) ve kontrol (6A) grubu olarak oluşturulmuştur. Deney grubuna proje tabanlı öğrenme yaklaşımı uygulanırken, kontrol grubuna geleneksel yöntem uygulanmıştır. Çalışma öncesinde deney ve kontrol gruplarına konuyu kapsayan ön başarı testi uygulaması yapılmıştır. Çalışma sonrasında ise son test uygulanmıştır. Araştırmalar sonucunda elde edilen bulgular karşılaştırılmış ve deney grubunda bulunan öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarının kontrol grubunda bulunan öğrencilerin başarılarına kıyasla daha anlamlı olduğu görülmüştür (p<0,05). Buna bağlı olarak proje tabanlı öğrenmenin akademik başarıyı arttırmada daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study; effect to project based-learning on students academic achievement as teaching concept in cell biology was investigated. The aim of this study is to investigate if project based-learning approach affects upon academic success. Study was carried out with model at Ataköy Elemantary School second grade class, sixth class with 58 students on year of 2007-2008. Students were constituted as experiment (6B) and control (6A) group randomly. Project based- learning approach was carried out to experiement group, traditional model was carried out to control group. Pre-test application which covered to topic was carried out to experience and control group before study. Also last test was carried out after study. In consequence of an investigation;discoveries compared and it's found that experience group pupils success in science and technology were more expressive other than the pupils who were in control group (p<0.05). As a result;attached to an investigation showed us that project-based learning was more effective for increasing academic success.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProje Tabanlı Öğrenmeen_US
dc.subjectFen ve Teknolojien_US
dc.titleHücre Konusundaki Kavramların Öğretilmesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Başarıya Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effects of Project-Based Learning on Student Academic Achievement in Teaching Concepts About Cellen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Entitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster