Tarımsal Pazarlama Sorunları ve Sultandağı Krazı Üzerine Bir Araştırma
Özet
Bu çalışma Türkiye’de tarımsal pazarlamanın sorunlarını tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Uygulama bölümünde Afyonkarahisar’a bağlı Sultandağı ilçesinde kiraz pazarlaması üzerine bir araştırma yapılmıştır. Araştırma için gerekli olan veriler anket ve mülakat yöntemleriyle toplanmştır. Daha sonra anket yöntemiyle toplanan bilgilerin istatistiksel anlamda ilişkileri incelenmiştir. Anket sonuçlarının yorumlanması sırasında yan yapılandırılmş görüşmeler sonucunda elde edilen bilgilerden de faydalanılmıştır. Sonuç olarak Sultandağı’nda kiraz pazarlamasında önemli sorunlar tespit edilmiş ve bu sorunların çözümünde ilçedeki kurumlanın ve yetiştiricilerin yetersiz kaldıklan ortaya çıkmıştır. This study is prepeared to determine the problems of agricultural marketing in Turkey. In practice section a research is made on sour cherry marketing of Sultandagi which is a district of Afyonkarahisar province. Datas which were necessary for research gathering by survey and interview and datas of survey were analyzed in statistical manner. Datas which were gathering by interview were used during the interpretion of the survey results. Consequently many big marketing problems are determined in sour cherry marketing in Sultandagi however institutions and growers in Sultandagi are unefficient to solve these problems.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/2726Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]