İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlikdavranışlarının Yeni İlköğretim Müfredatının Uygulanmasındaki Etkililik Düzeyi
Özet
Bu çalışma “Bir öğretim lideri olarak ilköğretim okulu yöneticilerinin yeni ilköğretim okulu müfredatının uygulamasındaki etkililik düzeyini” araştırmak amacıyla yapılmıştır. Ayrıca bu çalışmada, cinsiyet, hizmet yılı, mezun olunan okul ve unvan bazı değişkenlerin katılımcılar üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu araştırmaya toplamda 709 kişi katıldı, bunlardan 99’u idareci ve 610 ilköğretim düzeyinde eğitim veren öğretmenlerdir. Bu çalışma Afyonkarahisar’ da 2008-2009 eğitim öğretim döneminde yapılmıştır.
“İlköğretim Okul Müdürlerinin Öğretimsel Liderlik Davranışlarının Yeni İlköğretim Müfredatının Uygulanmasındaki Etkililik Düzeyi”ni belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan ve 49 maddeden oluşan anket kullanılmıştır. Veriler toplandıktan sonra, araştırmacı veri analizinde ilişkisiz örneklemler t-testi, tek faktörlü varyans analizi ve kanonik korelasyon analizini kullanmıştır.
Araştırma sonuçları şöyledir: Maddeler ve boyutlar temelinde sonuçlara bakıldığında cinsiyet ve mezun olunan okul değişkenlerinde anlamlı farklılık ortaya çıkmazken, hizmet yılı ve unvan değişkenlerinde anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Ayrıca kanonik korelasyon analizi sonucuna göre, okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarıyla yeni ilköğretim programını etkili bir şekilde uygulaması arasında pozitif bir ilişkinin olduğu görülmüştür. The purpose of this study was to find out the effectiveness level of elementary school administrators on the implementation of the new elementary school curriculum as instructional leaders. Moreover, the researcher examined the effects of some variables such as gender, service year, the school from which the participants graduated and title on the participants. There were a total of 709 administrators and teachers involved in this study. Ninety nine of them were administrators and six hundreds ten of them were teachers who were working in the primary schools. The study took place in Afyonkarahisar during the year of 2008-2009.
The researcher employed a questionnaire consisting 49 items in order to identify “the effectiveness level of the elementary school directors’ instructional leadership attitudes on the application of the new elementary school curriculum”. After the collection of the data, the researcher used the Independent-Samples T-Test, One-way ANOVA and canonical correlation to analyze the data.
The study showed that while there was not a meaningful difference in the variables of gender and the school from which the participants graduated, there was a meaningful difference in the variables of service year and title when examined in the base of aspects and entries. The study also pointed out that there was a positive correlation between the school administrators’ instructional leadership attitudes and the effective implementation of the new elementary school curriculum.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2728Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]