Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇetinkaya, Bayram
dc.contributor.authorGülden, Bahadır
dc.date.accessioned2015-03-13T09:24:34Z
dc.date.available2015-03-13T09:24:34Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2770
dc.description.abstractDeğerler, sosyal hayatın ve kültürün temel taşlarıdır. Bireylerin içinde yaşadıkları topluma uyum sağlamaları ve sağlıklı bir toplum yapısının oluşabilmesi için değerlerimizin kuşaklararası aktarımı büyük önem arz etmektedir. Edebiyat, bu değerlerimizin çocuklara aktarılması; çocuklarımızın bilişsel, duyuşsal ve dilsel becerilerinin geliştirilmesi açısından çok önemli ve işlevsel bir vasıtadır. Son yıllarda çocuk edebiyatı sahasında pek çok yazar, eserler ortaya koymuştur. Bu yazarlardan biri de tarihî romanları başta olmak üzere çok sayıda eser kaleme almış olan Yavuz Bahadıroğlu’dur. Bahadıroğlu, mevcut değerlerin korunması ve yeni değerlerin üretimi için topluma örnek olabilecek “gerçek kahramanlar” ortaya çıkmasının toplumsal bütünleşmenin ve millî kültürün korunması açısından çok gerekli olduğuna inanan bir aydındır. Eserlerinin büyük bir bölümünde de hitap edilen yaş kitlesine uygun olarak millî ve kültürel değerlerimizi bünyesinde barındıran örnek kahramanlar mevcuttur. Bu çalışmanın amacı, Yavuz Bahadıroğlu’nun 9-15 yaş grubuna yönelik kaleme aldığı çocuk roman ve hikâyelerinin hangi değerleri ilettiğini tespit etmek ve bu değerlerin kitaplara göre dağılımlarını belirlemektir. Bu amaçla Bahadıroğlu’na ait on altı roman ile beş hikâye kitabı incelenmiştir. Metinlerin incelenmesi sırasında en çok tespit edilen değerler; iyilik, yardımseverlik (75), dinî değerler (70) olurken vefa (1), temizlik (2), komşuluk (4) ve mertlik (4) en az yer verilen değerlerdir.en_US
dc.description.abstractValues are key elements of social life and culture. Intergenerational transfer of our values is of vital importance in order that individuals adapt themselves to the society in which they live and there can be a steady society. In terms of transfer of these values to children, development of cognitive, affective, psychomotor and linguistic skills of children, literature is an important and functional means. In recent years, many outhors produced works in the field of children’s literature. One of these authors is Yavuz Bahadıroğlu who has written a great number of works, historical novels in particular. Bahadıroğlu is an intellectual who believes that occurence of real heroes who can set the society an example to preserve the present values and to generate new ones are very essential in terms of preservation social integration and national culture. For a large portion of his works, there are sample heroes who incorporate our national and cultural values in accordance with adressee group of age. The aim of this work is to set which values Bahadıroğlu’s children novels and stories which he has written oriented to group of age between 9 and 15 convey and to specify the distribution of these values according to books. For this purpose, sexteen novels and five storybooks of Bahadıroğlu have been reviewed. During the review, while the most identified values are goodness, helpfulness (75), religious (70), the least included ones are loyalty (1), cleanliness (2), neighborhood values (2), manliness (2).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYavuz Bahadıroğluen_US
dc.subjectÇocuk Edebiyatıen_US
dc.subjectHikâyeen_US
dc.titleYavuz Bahadiroğlu’nun Çocuk Romanlari ve Hikâyelerinde Yer Alan Değerleren_US
dc.title.alternativeValues in Children’s Novels and Stories of Yavuz Bahadiroğluen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Entitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster