2005 İlköğretim 1., 2. ve 3.Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Uşak İli Örneği)
Özet
Bu araştırmanın temel amacı; 2005 İlköğretim 1., 2. ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programını, programı uygulayan Uşak İli İlköğretim okulları öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirmektir.
2005 İlköğretim 1., 2. ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşlerine Göre değerlendirilmeye yönelik , önce 2004 İlköğretim 1., 2. ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretimi Taslak Program ile 2005 İlköğretim 1., 2. ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretimi Programı incelenmiştir. Önceki 1998 İlköğretim 1., 2. ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı ile ilgili bilgiler de karşılaştırılarak, 2005 İlköğretim 1, 2 ve 3. Sınıflar Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programının genel durumu, beceri ve kazanım, tema, etkinlik, ölçme-değerlendirme ögeleri belirlenmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın çalışma evrenini oluşturan Uşak İli sınırları içinde yer alan tüm ilköğretim okullarından 2005-2006 öğretim yılında 1., 2. ve 3. sınıfları okutan ve programı uygulayan 612 öğretmen oluşturmuştur. Geri dönüşü sağlanarak değerlendirilen 438 tane anketten elde edilen veriler, bilgisayarda SPSS istatistik programı yardımıyla frekans, yüzde, ortalama, t ve f testi teknikleri kullanılarak
çözümlenmiştir. Anlamlılık testlerinde tt:0.05 düzeyi esas alınmıştır. The main objective of this study 2005 Primary 1, 2 and 3. Classes Life Science Curriculum, the program implements the Uşak is evaluated according to the opinions of primary school teachers.
2005 Primary 1, 2 and 3 aimed at evaluation by Classes Life of Information Curriculum Teacher Opinions before 2004 Primary 1, 2 and 3. Classes Life Science Course 2005 Elementary Education with Teaching Draft Schedule 1, 2 and 3 . Classes Language Teaching Life Science Programme has been investigated. Previous 1998 Primary 1, 2 and 3. Classes Life Science Course information about the curriculum by comparing 2005 Primary 1, the overall situation of the 2nd and 3rd Classes Life Science Curriculum, skills and achievements, themes, events, measurement evaluation elements were determined.
Constitute the universe of research work within the boundaries of Uşak in the 2005-2006 school year all elementary schools in the 1st, 2nd and 3rd classes were created and studied 612 teachers implementing the program. Evaluated 438 grain data obtained from the questionnaire providing return, using SPSS statistical program on the computer, frequency, percentage, mean, t and f using testing techniques
has been resolved. The significance tests tt: 0.05 are considered.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2781Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]