İlköğretim 5. Ve 8. Sınıflar ile Ortaöğretim 11. Sınıfların Sözlü Anlatımdaki Aktif Kelime Hazineleri / Afyon Merkez Örneği
Özet
Çalışmada Afyon il merkezindeki ilköğretim 5. ve 8. sınıflar ile ortaöğretim 11. sınıfların sözlü anlatımdaki aktif kelime hazineleri incelenmiştir. Adı geçen sınıflardaki öğrencilerin aktif kelime hazinelerini tespit etmek için okullar sosyo-ekonomik durumlarına göre üçe ayrılmıştır: Sosyo-ekonomik durumu düşük(alt) seviyedeki okullar, sosyo-ekonomik durumu orta seviyedeki okullar ve sosyo-ekonomik durumu yüksek(üst) seviyedeki okullar. Daha sonra okul okul dolaşılarak bu öğrenciler üç farklı türde(anı, otobiyografi ve serbest konu) konuşturulup konuşmaları, ses kayıt cihazına kaydedilmiştir. Bu şekilde öğrencilerin kullandıkları kelimeler tespit edilmiştir. Okulların sosyo-ekonomik durumlarına göre, öğrencilerin kelime hazinelerinin değiştiği görülmüştür. In this study, the active wordage of the students in year 5, 8 and 11 in central Afyon are examined. For this study, the schools were seperated into three parts according to their social and economical situations.
1. The schools that their social and economical situations are low.
2. The schools that their social and economical situations are at normal level.
3. The schools that their social and economical situations are high.
Then, the students were talked about memory, biography and some subjects. Their voices were recorded.
In this way, the words that the students used were established. It’s understood that the wordage of the students are different school by school.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2847Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]