Bolvadin İlçesi Merkez İlköğretim Okullarındaki 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerileri Üzerine Bir Araştırma
Özet
Araştırmanın uygulama kısmı; 2003-2004 eğitim - öğretim yılında Afyon ili Bolvadin ilçe merkezinde bulunan Atatürk İlköğretim Okulu’nun (20 Öğrenci), Gazi İlköğretim Okulu’nun (38 Öğrenci), M.Kezban Bayramer İlköğretim Okulu’nun (38 Öğrenci) sekizinci sınıflarından oluşmaktadır. Toplam 96 (50 kız, 46 erkek) öğrenciye “Okuduğunu Anlama Becerisi Başarı Düzeyi Testi” uygulanmıştır.
Uygulanan bu test ile, ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin gelişimlerinin, ne düzeyde olduğu ölçülmeye çalışılmıştır. Cinsiyetin, ailenin ekonomik durumunun, dershanenin, anne-babanın eğitim durumunun okuduğunu anlama becerisi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Testte elde edilen veriler, yüzdelerine göre analiz edilmiştir. Dershanenin, aile gelir düzeyinin yüksek olmasının, anne ve babanın eğitim düzeyinin yüksek olmasının öğrenci başarısı üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Bunun yanında kız öğrencilerin, erkek öğrencilere oranla daha başarılı oldukları görülmüştür. Application part of the research takes place in the eighth grade of Atatürk Primary School (20 students), Gazi Primary School (38 students), M. Kezban Bayramer Primary School (38 students) in Bolvadin, Afyon. The test of reading comprehension skills was applied to 96 students (50 girls 46 boys)
With this test applied, the level of reading comrehensin skill of eight grade students was tested. The effects of gender, financial condition of the family, private school, level of parents education on reading comprehension skill, were searhed and the data obtained from the test was analyzed to the percentage. It was seen that private school, the high level of parents economic condition and highly educated family positively affected the student success. In addition, it was observed that the girls were more successful than the boys.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2851Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]