Hizmet İşletmelerinde Dış Kaynaklardan Yararlanma Uygtulamaları (Outsourcıng): Afyon İlinde Hizmet Sunan İşletmelerde Yaşanan Sorunlar Üzerine Bir Alan Araştırması
Özet
Çalışmada, hizmet işletmelerinin dış kaynaklardan yararlanma (DKY) uygulamaları (outsourcing) esnasında karşılaştıkları sorunlar incelenmiştir. İlk olarak hizmet ve hizmet işletmeleri kavramları ele alınmış, DKY kavramı, ilgili teoriler ve çeşitleri tanımlanmış, DKY süreci incelenerek maliyet ve risk analizleri üzerinde durulmuş, uygulama sorunları ele alınarak açıklanmıştır. Daha sonra Afyon ilinde hizmet vermekte olan işletmelerde uygulanan anket çalışması ile uygulamaları hangi alanlarda yaptıkları, DKY uygulamalarından önce neleri gerçekleştirdikleri, süreci yönetirken hangi konular üzerinde durdukları, sağladıkları faydalar, yaşadıkları sorunlar tespit edilmeye çalışılmıştır.
Anket sonuçları, hizmet işletmelerin DKY uygulamalarından fayda sağladıklarını, bilgi yetersizliği, iletişim ve denetim konularının dışında fazla sorun yaşamadıklarını ortaya koymuştur. Ayrıca tedarikçi işletmeler ile de görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Bu görüşmelerde DKY hizmeti verme konusunda sıkıntılarının olup olmadığı incelenmiştir. Sonuçta tedarikçilerin de birkaç küçük sorun dışında problem yaşamadıkları ortaya çıkmıştır. In this study, problems facing service enterprises during the implementation of outsourcing process were examined. First, concepts of service and service organizations were discussed. Then the concept of outsourcing, related theories and range of outsourcing services were defined. According to this conceptual framework of outsourcing process, cost-risk analysises were examined. Finally, a research was taken place in this study about implementation of outsourcing process in the bases of survey response from the existed service firms in Afyon. The purpose of this research is to expose following issues: which part of the organizations firms implement outsourcing, before implementing it what they performed, during the implementation process which issues they focused on, what benefits they take from outsourcing and what kind of problems they face during the implementation process.
The results of research generally pointed out that service organizations have taken advantage of implementation of outsourcing process. During the implementation process, they have not faced any serious problems except for lack of knowledge, communication and control issues. In addition to this research, interviews with some supplier firms were taken place about problems they face when they give outsourcing services to the service organizations. The results indicate that these supplier firms have not been facing any serious problems on these services, too.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2857Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]