Dış Pazarlara Açılma Sürecinde Kobi’lerin Uyguladıkları Pazarlama İletişimi Yöntemleri ve Mermer Sektöründe Bir Uygulama
Özet
Çalışmada dış pazarlara açılma sürecinde KOBİ’lerin uyguladıkları pazarlama iletişimi yöntemleri incelenmiştir. Bu yöntemlerin değerlendirilmesi için KOBİ ve Pazarlama İletişimi konuları teorik olarak ele alınmıştır. Bu teorik değerlendirmenin yanı sıra dış pazarlara açılma yöntemleri incelenmiş ve bu süreçte KOBİ’lerin kullandıkları pazarlama iletişimi yöntemleri ele alınmıştır. İzmir 11. Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarındaki katılımcı KOBİ’lerle yapılan anket sonuçlarının değerlendirilmesi yapılmıştır. Bu çalışmanın sonunda KOBİ’lerin dış pazarlara açılma da kullanacakları en etkili dışa açılma yönteminin doğrudan satış olduğuna inandıkları, bu süreçte kullandıkları pazarlama iletişimi yöntemlerinin de ağırlıklı olarak uluslararası fuarlar olmak üzere internette pazarlama olduğu görülmüştür. In this study, the marketing communication methods used by SMEs in the process of expansion to foreign markets have been examined, SMEs and marketing communication subjects has been discussed in theory to analyze these methods. In addition to this, the methods used to expand foreign markets and marketing communication methods used by SMEs have been discussed. Results of the questionnaires filled by SMEs participated to 11th International National Stone and Technology Fair has been analyzed. The results of this study shows that the most effective methods for SMEs to expand foreign markets is Direct Marketing and the most effective marketing communication methods are international fairs and internet marketing.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2862Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]