Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHaksever, Halil İbrahim
dc.contributor.authorTürkan, Süleyman
dc.date.accessioned2015-03-16T14:46:00Z
dc.date.available2015-03-16T14:46:00Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/2883
dc.description.abstractDanışman: Yrd.Doç. Dr. H.İbrahim HAKSEVER Bu çalışmada Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU’nun 13 eserinden 1502 cümle, ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin yazılarından da 1568 cümle olmak üzere toplam 3070 cümle söz dizimi açısından incelenerek edebî söz dizimimizle öğrencilerimizin söz dizimi karşılaştırılmıştır. Çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yapılan çalışmanın neden gerekli olduğu, çalışmanın amacı ve nasıl yapıldığı , İkinci bölümde söz dizimi üzerine yazılmış kitaplar ve çalışmalardan hareketle terim ve kavramların açıklanması, Üçüncü bölümde Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU’nun hayatı ve eserleri hakkında bilgi, Dördüncü bölümde Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU ve ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin söz dizimlerinin incelenmesi sonucunda ortaya çıkan tablolar ve yorumlanması, Beşinci bölümde Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU ve ilköğretim 5. sımf öğrencilerinin söz dizimlerinin karşılaştırılması, Altıncı bölümde sonuç ve öneriler bulunmaktadır. Çalışma kaynakça ve eklerin verilmesiyle sona ermiştir. Bu çalışmanın sonucunda öğrencilerin söz dizimi ile edebi söz diziminin birbirine yakın olduğu görülmüştür. Yüklemin yeri edebi söz diziminde de öğrencilerin söz diziminde de genel olarak sonda olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, 1502 sentences from Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU’s 13 works and 1568 sentences from the writings of 5. grade students of primary school were taken and totally 3070 sentences were examined from the point of word order so literary word order and the students word order were compored. This study consists of six parts. In the first part, the necessity of the study, it’s aim and how it was done are explained. In the second part, the boks written about word order, consepts and terms are explained. In the third part, Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU’s life and Works are introduced. In the forth part, after examining Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU’s word order and 5. grade students word order , the tables and interpretation are given In the fifth part the comparison of Mustafa Necati SEPETÇİOĞLU and 5. grade students word order is given In the sixth part, results and suggestions are introduced. Study ends with sources and adds parts. As a result of study; students see the literary word structure as frequent use of words. Verb is traditionally ised at the end of the sentence in literary word order and is usage of students and as the function of verben_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKelime Servetien_US
dc.subjectKelime Hazinesien_US
dc.subjectKelimeen_US
dc.titleİlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılarındaki Söz Dizimi ile Edebî Söz Diziminin (Mustafa Necati Sepetçioğlu ) Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe Comparison Between the Sequence of Words in Writings of Primary School Fifth Grade Students and Words Sequence of Literary(Mustafa Necati Sepetçioğlu)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster