Yönetimde Güven ve Yetki Devri
Özet
İnsanın ve insan ilişkilerinin öneminin arttığı günümüzde örgütlerinin başarısında kilit rol oynayan insan kaynaklarının daha etkin yönetimi yetki devri ve güven gibi araç, uygulama ve ilişkilere bağlıdır. Bu araç ve uygulamalara önem verip gereklerini yerine getiren örgütler kuşkusuz rakiplerinin ötesinde daha etkin ve verimli yönetilirler.
Çalışmamızda örgütte güven ortamının oluşturulması ile başarılı bir yetki devrinin nasıl sağlanacağı, bu iki kavramın örgüte kazandırdıkları ve aralarındaki ilişki ortaya konulmuş ve bununla ilgili olarak Afyon organize sanayi bölgesinde faaliyetlerini sürdüren Tureks Turunç Madencilik İç ve Dış Ticaret A.Ş.’de örgütte güven ve yetki devrinin ne şekilde ve ölçüde varolduklarını ölçmeye yönelik anket çalışması yapılmıştır.
Çalışmamız dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde yetki, yetkinin ilişkili olduğu kavramlar ve yetki devri kavramı, çeşitleri ve ilkeleri üzerine bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde yetki devri süreci, sürece etkisi eden faktörler ve başarılı bir yetki devri için önerilerimiz üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde ilk olarak, güven ve güvensizlik kavramı, güvenin tesisi, aşınması ve onarılması, örgütte güven ortamının alternatiflerin neler olduğu daha sonra güven ve yetki devri arasındaki ilişkiler ortaya konulmuş ve son olarak bu ilişkinin hayat bulabileceği yönetim modelleri ve uygulamaları belirtilmiştir. Dördüncü bölümde ise örgütte güven ve yetki devrinin nasıl ve şekilde algılanıp uygulandığına ilişkin anket ve bulgularına yönelik analizi yapılmıştır Present time in which human and human relations are gaining more and more importance better management of human resourses that take part a key role in success of organizations is dependent on the relations and the performance of means such as authorization transfer and trust. Organbizations that gives importance to these applications and perform the requirements are no doubt adminestered more efficiently and productively ahead of their rivals.
In our study we have examined how to achieve a succesful authorization transfer and achieving the trust athmosphere in organization, and their advantages in the organization, relationship between them; and pertaining to this in Tureks Turunç Madencilik (mining) Import and Export A.Ş. which is active in Afyon Organize Sanayi Bölgesi (organized industry region) a survey has been made in order to determine to what extend and in what way the trust and authorization transfer is in organization.
Our study consists of four chapters. In the first chapter; information concerning authorization, concepts related to authorization and authorization transfer concept and its variations and its principles have been emphasized.In the second chapter; authorization transfer process, factors that affect the process and our suggestions for a succesful authorization transfer have been discussed.In the third chapter; firstly concepts of trust and distrustfulness, establishing trust, its depriciation and its amendment, what the alternatives of trust athmosphere are, and then connections between trust and authorization transfer have been brought up and finally organizational models and applications in which these can stem from have been discussed. In the fourth chapter; survey and its results concerning how and in what ways trust and authorization transfer are perceived and applied have been analyzed.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11630/2931Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]