Geleneksel İznik Çini Dekorlarında Kullanılan Motifler ve Kişisel Yorumlar
Özet
Geleneksel İznik Çini Dekorlarında Kullanılan Motifler ve Kişisel Yorumlar isimli tez çalışmamda geleneksel sanatlardan biri olan çini sanatının motifleri, çizim aşamaları ve motiflerin gelişim aşamalarını içeren bilgiler ile ilgili genel bir değerlendirme yapılmıştır.
Geleneksel İznik çinileri hammadde, form desen zenginliği ile İznik çini sanatının diğer çinilerden üstünlüğünü vurgulamaktadır. Geleneksel İznik çini motifleri sınıflandırılmış, çizim aşamalarından örnekler verilerek açıklanmış ve bu araştırma detaylandırılmıştır. İznik çini desenlerinin kişisel yorumlarından yola çıkarak oluşturulan seramik form uygulamaları ile araştırma sonlandırılmıştır.
İznik çini sanatı Osmanlıdan günümüze kadar önemli bir yer teşkil etmektedir. Osmanlı döneminde saray sanatı olan çini kültürel sosyal ve ekonomiye olan etkisi tarihsel ve arkeolojik verilerle araştırılarak somut kaynaklarla incelenmiştir. 18.yy dan sonra bozulma gösteren ve ekonomik sosyal ve siyasi nedenlerden dolayı saray desteğini alamadığı için İznik çini sanatı yerini Kütahya çinilerine bırakmıştır. In my thesis work named Motifs in traditional İznik ceramics decors and personal comments a general assessment has been made regarding the information which includes the motifs, drawing processes and motifs’ stages of developments in the art of ceramics which is one of traditional arts. Traditional İznik ceramics emphasizes the superiority of itself over other ceramics with the richness of raw material, form and pattern.
Traditional İznik ceramics motifs have been classified, they have been explained through giving examples from drawing phases and this research has been detailed through. Research concludes with the inclusion of ceramic form applications which was formed considering personal comments of İznik ceramics patterns.
İznik Arts of Ceramics has been constituting an important place since Ottoman times until today. Cultural, social and economical effect of ceramics - which was a palace art in Ottoman period- has been investigated with historical and archeological parameters and examined with substantial resources. As it displayed deterioration after 18th century and as it failed in receiving the support of palace due to economical, social and political reasons, İznik Arts of Ceramics gave way to Kütahya ceramics
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2947Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]