Termal turizm açısından Afyonkarahisar ilinin swot analizi ile değerlendirilmesi
Özet
Turizm sektörü uluslararası turizm hareketlerinin artması sonucunda dünyada en hızlı gelişen sektörlerden birisi konumundadır. Turizm sektöründe turistik kaynaklara sahip destinasyonların rekabet edebilirliği sürdürülebilir politikalar çevresinde stratejik kararlar almasına bağlıdır. Turistik bir destinasyonun stratejik kararlar doğrultusunda yönetiminde turizm sektörünün mevcut ve gelecek durumunun analizi önemli bir husustur. SWOT analizi stratejik yönetim kapsamında bu amaca hizmet eden önemli bir tekniktir. Bu çalışmada, Afyonkarahisar ili termal turizminin kat ılımcı görüşleri doğrultusunda SWOT tekniği ile analizi temel amaçt ır. Bu doğrultuda Afyonkarahisar ilinde faaliyet gösteren turizm işletme belgeli termal tesislerde çalışan personel araştırma evreni olarak belirlenmiştir. Anket yöntemiyle toplanan verilerin analizinde frekans-yüzde dağılımları, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri, gruplar arasında farkların ölçümü için “t-test” ve “Varyans Analizi” ve farklılıklar ın kaynağının tespitinde Duncan testi kullan ılmıştır.
Araştırmada toplanan verilerin analiz sonuçlarına göre, katılımcıların Afyonkarahisar ili termal turizmi SWOT analizine yönelik görüşleri yaş grupları bağlamında zayıf yönler faktörüne göre farklılık göstermektedir. Katılımcıların Afyonkarahisar ili termal turizmi SWOT analizine yönelik görüşleri çalışılan departmanlar bağlamında ise güçlü yönler, fırsatlar, tehditler faktörlerine göre farklılık göstermektedir As a result of increasing international tourism arrivals, the tourism sector has become one of the fastest growing sector among other sectors. So, competitiveness of a destination that has unique touristic resources depends on its strategic decisions within the scope of sustainable policies. On the other hand, to manage a touristic destination, it is vital to analyze the existing tourism sector and its future. Within the scope of strategic management, SWOT analyze is an important technique serving for this purpose. In this context, the main purpose of this study is to analyze Afyonkarahisar’s thermal tourism with SWOT technique in terms of participants’ views. With this regard, the staff working in thermal hotels licensed from Culture and Tourism Ministry constitutes the population of this study. In the analysis of data collected through the survey, frequency-percentage distribution, mean and standard deviation values were used, for the measurement of differences among groups “t- test” and “Analysis of Variance (ANOVA)” and for the determination of the reasons of the differences Duncan test were used.
According to the findings of the data collected in the study, the views of participants about SWOT analyze of Afyonkarahisar thermal tourism vary according to age groups in weaknesses. The views of participants about SWOT analyze of Afyonkarahisar thermal tourism also vary according to departments in strengths, opportunities and threats.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2950Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]