Türkiye’de Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Veren Kurumların Uygulama Olanakları
Özet
Turizm eğitiminin temelinde iki türlü öğretim yöntemi bulunmaktadır. Bunlar kuramsal eğitim ve uygulamalı eğitimdir. Bu bağlamda uygulamalı bir bilim dalı olan turizm alanında eğitim veren okulların uygulama için gerekli olanakları hazırlamış olmaları önem arz etmektedir. Bu çalışmada bu ihtiyaçtan yola çıkılarak Türkiye’de lisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumların uygulama olanaklarının mevcut durumu hakkında bilgi elde etmek, bu konu çerçevesinde sorunlarla karşılaşılıp karşılaşılmadığını saptamak ve eğer varsa bu sorunların çözümüne yönelik önerilerin ortaya konması amaçlanmıştır.
Araştırmanın bahsi geçen amaçlarına ulaşmak amacıyla ihtiyaç duyulan verileri elde etmek üzere alanyazın taraması, ikincil verilerin analizi ve anket ile birincil kaynaklara ulaşma yöntemleri kullanılmıştır. İlgili alanyazın taraması ile konuya ilişkin kavramsal yapı oluşturulmuş ve ikincil verilerin analizi ile bu yapı desteklenmiştir. Veri toplamak üzere kullanılan anket 44 üniversite bünyesinde bulunan lisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumlarda uygulamalı ders saati yüküne sahip 97 öğretim üye ve elemanına postalanmış, postalanan bu anketlerin 64 adedinde (%62) geri dönüş sağlanmıştır.
Anket ile toplanan veriler tanımlayıcılar bazındaki anlamlarını ölçmek amacı ile istatistiki farklılık analizlerine tabi tutulmuştur. Araştırmada toplanan verilerin analiz edilmesiyle elde edilen bulgulara göre üniversitelerin uygulama olanakları açısından yatırım, strateji ve mevzuat noktalarında sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir. There are two types of teaching method on the basis of tourism education. These are theoretical education and practical training. In this context, a practical application for schools providing education in the field of tourism, facilities are important to be prepared. In this study, on the basis of this requirement at the undergraduate level tourism education institutions in Turkey to obtain information about the current state of practice opportunities, within the framework of this issue and if the problems encountered and intended to introduce proposals for the solution of these problems.
In order to achieve the objectives of the study mentioned in the literature in order to obtain the needed data, secondary data analysis and survey methods were used to achieve the primary sources. Review of the literature related to the topic of secondary data analysis on the conceptual framework developed and supported by the structure. The questionnaire used to collect data with 44 institutions providing tourism education at the undergraduate level. Questionnarrie mailed to 97 faculty members loaded with practical class hours, 64 of these (62%) return.
In order to measure the meaning of the data collected by questionnaire-based descriptors were subjected to analysis of statistical difference. According to the results obtained by analysis of the data collected in this research universities in terms of application possibilities of investment. Some problems have identified on investment, strategy and regulatory issues.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/2993Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]