Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYörük, Sinan
dc.contributor.authorÖzkan, Emrah
dc.date.accessioned2015-03-23T07:31:42Z
dc.date.available2015-03-23T07:31:42Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/3132
dc.description.abstractçalışma ile “İlköğretim II. kademe öğrencilerinin bilgisayar-internet kullanım durumlarının değerlendirilmesi” amaçlanmıştır. Ayrıca bu çalışmada cinsiyet, yaş, öğrencilerin bulundukları sınıf ve öğrencilerin evlerinde bilgisayar olup olmama durumu gibi bazı değişkenlerin katılımcılar üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu araştırmaya toplamda 450 kişi katılmıştır. Bu 450 kişi, Uşak ilinde bulunan 3 ilköğretim okulundaki 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Her sınıftan 150 kişiye ulaşılmıştır. “İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Bilgisayar-İnternet Kullanım Durumlarının Değerlendirilmesi” amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan 24 maddelik bir ölçek geliştirilmiştir. Uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın amaçlarına uygun olarak, araştırmaya katılan öğrencilerin kişisel bilgileri, yorumları ve görüşlerini betimlemek için frekans (f), yüzde (%) hesaplamaları uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, ilköğretim II. kademe öğrencilerinin bilgisayar ve internetle iç içe oldukları görülmüştür. Bunun yanında öğrencilerin bilgisayarı ve interneti en çok ödev yapmak amacıyla kullandıkları ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda öğrenciler bilgiye ulaşmada en fazla bilgisayarda interneti kullandıklarını belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractAdvisor: Assist. Prof. Dr. Sinan YÖRÜK This study aims to determine the assessment of computer-internet usage of the elementary school students. In addition, the effect of variables such as gender, age, classrooms in which students are in and whether students had computers in their home was studied. 450 participants took part in tihs study. This number is formed by 6, 7 and 8 grade students from 3 primary schools in Uşak. 150 students participated from each grade. A survey of 24 items was developed by the reseacher to determine “the assessment of computer-internet usage of the elementary school students”. Data gathered were examined using a statistics software. Frequency (f), percentage (%) calculations were carried out to describe students’ personal information, comments and opinions. Considering the results of the study, it was observed that primary school second grade students are actively engage in computer and the Internet. Besides, it was discovered that students use computer and the Internet to do their homework. Moreover, students stated that they primarily use the Internet to access information.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayaren_US
dc.subjectİnterneten_US
dc.subjectİnternet Kullanımıen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.titleİlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Bilgisayar-İnternet Kullanım Durumlarının Değerlendirilmesi(Uşak İli Örneği)en_US
dc.title.alternativeThe Assessment of Computer -Internet Usage of the Elementary School Students (Case of Uşak)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster