Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPeker, Murat
dc.contributor.authorUluışık, Mehmet
dc.date.accessioned2015-03-23T11:33:47Z
dc.date.available2015-03-23T11:33:47Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3165
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim 5. sımf matematik kitaplarım (Öğretmen Kılavuz, Öğrenci ders ve öğrenci çalışma kitapları) görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirmek ve görsel tasarım ilkelerine uygun olup olmadığına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Araştırma; 2007-2008 öğretim yılında Afyonkarahisar merkez ilçede görevli 5.sınıf Matematik dersini okutan 187 sınıf öğretmeninden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, Görsel Tasarım İlkeleri Açısından Ders Kitabı Değerlendirme Anketi aracılığı ile toplanmıştır. Görsel tasarım ilkeleri anketi; metin tasarımı, görsel öğelerin tasarımı, sayfa tasarımı, kapak tasarımı ve üretime yönelik dış yapı özellikleri olmak üzere beş faktörden ve toplam 48 maddeden oluşmaktadır. Öğretmenlere araştırma hakkında bilgi verilmiş, kendilerinde mevcut olan 5. sınıf matematik öğretmen kılavuz kitabı, matematik ders kitabı ve matematik öğrenci çalışma kitabını incelemeleri istenmiştir. Öğretmenler iki haftalık süre içinde belirtilen kitapların incelenmesi sonrasında kendilerine verilen anketi cevaplamışlardır. Bu anket ile Matematik ders kitaplarının görsel tasarım ilkelerine uygunluğu öğretmen görüşlerine göre belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin yüzdeleri, frekansları, aritmetik ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik kullanılmıştır. Araştırma sonunda, Matematik ders kitaplarının öğretmenlerin görüşlerine göre görsel tasarım ilkeleri açısından yani; metin tasarımı, görsel tasarım, sayfa tasarımı, kapak tasarımı ve üretime yönelik dış yapı özellikleri açısından genel olarak olumlu şekilde değerlendirildiği tespit edilmiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectDers Kitabıen_US
dc.subjectKılavuz Kitabıen_US
dc.subjectÇalışma Kitabıen_US
dc.subjectGörsel Tasarım İlkelerien_US
dc.titleİlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Görsel Tasarım İlkeleri Açısından Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of 5th Grade Mathematics Textbooks According to Visual Design Principlesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSınıf Öğretmenliği, Bilim Dalı İlköğretim Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster