İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıflarda 2005 fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan güçlüklerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
Özet
Bu araştırma, ilköğretim okulları 4. ve 5. sınıflarda 2005 yılında uygulanmaya başlanan fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulanmasında ortaya çıkan sorunları tespit etmeyi ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın teorik temelini oluşturmak için öncelikle, konuyla ilgili literatür taraması yapılmış ve daha sonra araştırmanın problemi, veri toplama ve değerlendirme yöntem ve teknikleri belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Afyonkarahisar İli merkezi ve merkez köylerinde bulunan toplam 86 ilköğretim okulunda görev yapan, 287 sınıf öğretmeninin içinden rastgele seçilen 90 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma betimsel bir araştırma niteliğindedir ve veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır. Araştırma için, 100 adet anket dağıtılmış, 90 anket geri dönmüş ve istatistik programında değerlendirilmiştir. Anketin geliştirilmesi aşamasında faktör yükü, güvenilirlik analizleri yapılmış, verilerin değerlendirilmesinde faktör analizi yapılmış, analize uygunluğunu belirlemek için KMO değeri belirlenmiş, t testi ile tek yönlü varyans analizi çözümlemeleri yapılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin, fen ve teknoloji öğretim programında, kazanımlar, yöntemler, araç gereç, değerlendirme ve diğer (müfredatın felsefesini anlayamama, uygulama esnasında öğretmen kılavuzlarının yetersizliği, velilerden yardım alınamaması v.b.) sorunlarla karşılaştıkları görülmüştür. This study aims to find out and evaluate the obstacles faced during the application of Science and Technology Lesson curriculum intended for 4th and 5th graders at elementary level. On a theoretical basis, initially a survey of former studies was made which is followed by the determination of problem sentence of the study, data gathering and data evaluation methods and techniques to be used during the study. Sample group consists of 90 randomly chosen teachers among 287 elementary level, 4th and 5th graders Science and Technology teachers in charge in Afyonkarahisar city center and villages nearby. In this study survey model is followed and data were collected through a questionnaire. 100 questionnaires were distributed by the researcher, 90 returned and the data were analysed through a statistics programme. During the procedure of preparing the questionnaire, factor load reliability analysis were made and the data were analysed through factor analysis, KMO values were defined to investigate the coherence, one-way variance analysis through t-test were made. According to the findings, teachers face problems related to acquisitions, methods, materials, evaluation and other issues. (lack of understanding the philosophy of the curriculum, incompetency of the teacher guides during the application, lack of help from parents, and so on)
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3191Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]