Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOcak, ijlal
dc.contributor.authorUzun, Çiğdem
dc.date.accessioned2015-03-24T07:27:40Z
dc.date.available2015-03-24T07:27:40Z
dc.date.issued2007
dc.date.submitted2007
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3222
dc.description.abstractÇalışmada ilköğretim 4. ve 5. sınıf Fen ve Teknoloji dersi “Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım” ünitesinde proje tabanlı öğrenmenin akademik başarı ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Bu inceleme okullarda yaygın olarak kullanılan geleneksel öğrenme ile proje tabanlı öğrenmenin karşılaştırılması yolu ile gerçekleştirilmiştir. 4. ve 5. sınıflardan deney ve kontrol grupları oluşturulmuş, deney grupları proje tabanlı öğrenme ile kontrol grupları geleneksel öğrenme ile konuları işlemiştir. Çalışma öncesi deney ve kontrol gruplarına, ünite konularını kapsayan öntest uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda sontest ve bir ay sonra kalıcılık testi uygulanmıştır. Yapılan öntest, sontest ve kalıcılık testleri sonucunda deney gruplarının kontrol gruplarına göre daha başarılı olduğu ve buna bağlı olarak proje tanlı öğrenmenin akademik başarı ve kalıcılıkta etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn the study, at primary school 4 and 5 classes, in the unit of “Effect Wonder and Recognize World of Living Beings”, Science and Technology subject, the influence of project based learning to academic achievement and retention level was examined. This research was applied by comparing traditional learning, used in schools commonly, with project based learning. Experiment group and control group were formed by students in class 4 and 5; in experiment group, subjects were applied by project based learning and in control group, subjects were applied by traditional learning. Before the research, pretests covering unit subjects, were held to experiment and control groups. At the rest of the research, a post-test was held and a permanence test was held a month later. As a result of pretest, post-test and permanence test, it was determined that experiment groups were more successful than control groups and relating to this, it was realized that project based learning was effective in academic success and retention level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖn testen_US
dc.subjectSon Testen_US
dc.subjectKalıcılıken_US
dc.titleİlköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi, “Canlılar Dünyasını Gezelim Tanıyalım” Ünitesinde Proje Tabanlı Öğrenmenin Akademik Başarı ve Kalıcılığa Etkisien_US
dc.title.alternativeAt Primary School 4 and 5 Classes, İn the Unit of, “Let’s Wonder and Recognize World of Living Beings” Science and Technology Subject, the Effact of Project Based Learning to Academic Achievement and Retention Levelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster