Müzik Öğretmenlerinin Eğitim Müziğinde Çoksesli Eşliklemeye Yaklaşımları ve Eşlikte Harf Şifre Yöntemini Kullanma Durumları
Özet
Bu çalışma, müzik öğretmenlerinin eğitim müziğinde çoksesli eşlik kullanımına ilişkin yaklaşımlarını, armoninin harflerle ifade edildiği bir eşlik yöntemi olan harf şifre yöntemini kullanma durumları ve bu konuyla ilgili diğer görüşleri saptamak amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada veriler, Antalya ilinde görev yapan müzik öğretmenlerinden anket yoluyla toplanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, müzik öğretmenlerinin çoksesli eşlikle ilgili görüşleri ve bir eşlik modeli olan harf şifre yöntemini kullanma durumları saptanmış, çoksesli eşlikleme ve harf şifre yönteminin müzik öğretmenliği programında öğretimine ilişkin öneriler getirilmiştir. This study was done to establish the approaches of music teachers related to polyphonic accompaniment usage in educational music and usage state of letter-code method which is an accompaniment method that the armony is expressed by letters and their other opinions related to this subject.
In this study, the data were collected by the questionnaire from the music teachers working in Antalya. Through the findings, it’s determined that music teachers' opinions related to polyphonic accompaniment and their usage state of letter-code method which is an accompaniment method and the suggestions related to polyphonic accompaniment in music teaching programme were given.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3228Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]