Ege Bölgesi Türkülerinin Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Türk Halk Müziği Bölümünde Verilmekte Olan Kabak Kemane Eğitimine Uygulanabilirliği ve Bu Çalışmanın Uzmanlar Tarafından Değerlendirilmesi
Özet
araştırma; Ege Bölgesi Türkülerinin Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Türk Halk Müziği Bölümünde verilmekte olan Kabak Kemane eğitiminde ders materyali olarak kullanılabilirliğini araştırmak ve yeni materyalleri Kabak Kemane repertuvarına kazandırmak amacıyla yapılmıştır.
Birinci bölümde konunun temel kaynağını oluşturan müzik, Türk Halk Müziği, Türk Halk Çalgıları, Ege Bölgesi Türküleri ve Kabak Kemane üzerine bilgiler verilmiş, problem durumu belirtilmiş, araştırmanın önemi ve bu konuyla ilgili yapılan çalışmalar araştırılmıştır.
İkinci bölümde ise araştırmanın yöntemi belirlenmiş, ders materyali olarak kullanılacak türküler tespit edilmiş ve bununla ilgili ayrıntılı bilgiler verilmiştir. Uzman görüşleri ile zenginleştirilen araştırmada görüşme yöntemi ile uzmanların konu ile ilgili fikirlerine başvurulmuş ve üçüncü bölümde bulgular kısmında çizelge halinde yer verilmiştir. Sonuç olarak ders materyali niteliğindeki türküler hakkında veriler değerlendirilerek bu dersi verecek tüm kurumlar için kaynak olması yönünde önerilerde bulunulmuştur. This research was made to search the applicability of using the Aegean region folk songs as a lesson material for the education of Kabak Kemane which is being performed at Afyonkarahisar Kocatepe University, State Conservatoire, Department of Turkish Folk Music and for the purpose of using the new materials in the repertoire of Kabak Kemane.
At the first part, the information about the main point of the topic;music, Turkish Folk Music, Turkish Folk Instruments, Aegean Region Folk Songs and Kabak Kemane was given, the problem was identified and the importance of the research and the studies which are about this topic were investigated.
At the second part, the method of the research was identified, the folk songs which will be used as a lesson material were determined and the detailed information about this was given. At the research which was enriched with the opinions of specialists, opinions of specialists which are about the topic were consulted by the method of interview and this was given as a chart in the part of symptoms at the third part. As a result, the data which is about
the folk songs used as a lesson material was evaluated and suggestions were made in the direction of to be a source for all instutions which will perform this lesson.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3230Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]