İlköğretim Okullarında Uygulamaya Konulan Seçmeli Satranç Dersi Programının İncelenmesi ( Kütahya İli Ömeği )
Özet
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim Satranç programında yer alan kazanımların öğrencilere kazandırılıp kazandırılamayacağının öğretmen, idareci ve müfettiş görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini, Kütahya ilinde merkez ilköğretim okullarında görev yapan, seçmeli Satranç dersini okutan öğretmenler, idareciler ve müfettişler oluşturmaktadır. Araştırmada; aritmetik ortalama, standart sapma, t testi ANOVA, Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırma sırasında veri toplama aracı olarak, ilköğretim Satranç programında yer alan kazanımlardan oluşan 43 soruluk bir anket kullanılmıştır. Anket, satranç dersini okutan öğretmenlere, idarecilere ve müfettişlere uygulanmıştır.Çalışma sonunda ilköğretim Satranç programında yer alan kazanımların öğrencilere kazandırılacağı konusunda öğretmenler, müfettişler ve idareciler olumlu görüş belirtmişlerdir. The aim of this training is to examine whether the students can take the advantages in the primary chess programme in accordance with the opinion of teacher, administrator and inspector. The teachers working in the primary school in the center of Kütahya and training chess lesssons as elective courses, administrators and inspectors form the sampling of this research.The data gathered in the research were interpreted by such techniques as aritmatic means standart devition, t test, ANOVA, Tukey HSD test. During the research a poll including 43 questions resulted from the experiences in the Primary Chess Programme was used as a tool to gather data.The teachers , inspectors and administrators expressed their positive opinions would take the advantage of the experiences in primary chess programme at the end of the training.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3281Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]