İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrenen Organizasyon Yaklaşımına İlişkin Görüşleri
Özet
Bu çalışma temelde öğrenen organizasyonlar kavramı üzerine kurulmuştur. Bu araştırmada ilköğretim okulu sınıf ve branş öğretmenlerinin “öğrenen örgüt” yaklaşımına ilişkin algıları belirlenmiştir.
Araştırma bulguları iki kısımda incelenmiştir.
1. Kısımda; okullarımızdaki görevli öğretmenlerimizin demografik yapıları,
2. Kısımda; bağımlı ve bağımsız değişkenler arasındaki varyans analizleri, tukey testleri ve anket maddelerine göre öğretmenlerimizin öğrenen örgüt yaklaşımına ilişkin algıları incelenmiştir.
Araştırma sonunda; gerek sınıf gerekse branş öğretmenlerimizin öğrenen örgüt yaklaşımını ortalama düzeyde (vasat) algıladıkları görülmüştür. Sınıf ve branş öğretmenlerimizin öğrenen örgüt yaklaşımına anlamlı düzeyde farklılık sergilemedikleri tespit edilmiştir. Bir diğer önemli bulgu, fakülte mezunlarının beklenen algı düzeyini sergilememiş olmalarıdır.
Bu tez ayrıca, öğrenen organizasyonlar kavramının organizasyonlarca kullanımı amacıyla yapılacak çalışmalara yardımcı olmayı hedeflemektedir. This study is primarily based on the concept of learning organization. In this study compulsory school teachers’ views on learning organizations were assessed.
The findings of this study were scrutinized under two sub-leadings
1. The demografic pecularities of the teachers in compulsory education
2. T-test for equdity of means, analysis of variance and tukey tests for the views of teachers belongings to various sub-groups and Compulsory school teachers’ views according to the items in the questionnaire.
In the end of this study, both primary and junior high school teachers’ scored medium in their views on learning organizations. There were no really difference in the scores of teacher on learning organizations. One another important finding was that the teachers who were graduate of B.A or B.S. scored less than expected.
Additionally, this study aimed to contribute to the studies to be done on the concept of learning organizations in the future.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3356Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]