Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (Oks)’Na Hazırlanan İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi (Afyonkarahisar İli Örneği)
Özet
Bu araştırma Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (OKS)’na hazırlanan ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin sınav öncesinde yaşadıkları sınav kaygısının belirli değişkenler tarafından ne ölçüde etkilendiğini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada 27 maddeden oluşan bir “Kişisel Bilgi Formu” ve 20 maddeden oluşan, Speilberger ve arkadaşlarının 1979’da geliştirdiği, Prof Dr Necla ÖNER tarafından Türkçe’ye uyarlanan, likert tipi bir ölçek olan “Sınav Kaygısı Envanteri” kullanılmıştır. Envanter Afyonkarahisar Bildem, ESD, Final, Kocatepe, Uğur dersanelerine devam eden ilköğretim 8. sınıf öğrencisi olan 632 bireye uygulanmıştır. Araştırma hipotezleri bilgisayarda One-Way ANOVA, Bağımsız Gruplar t Testi ve LSD (Least Significant Difference) Çoklu Karşılaştırma Testi ile incelenmiştir.
Bu araştırmanın sonucunda, cinsiyet, yaş, anne-baba öğrenim durumu, dersaneye devam süresi, OKS puan/alan türü, anne-baba mesleği, aylık gelir, test alanı, anne-baba tutumu, çalışma programı, ailenin ve öğrencinin başarı beklentisi, spor faaliyetleri, öğrencinin OKS hedefi, ailenin sınav başarısı tutumu grupları arasında sınav kaygısı açısından anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. This research aims at the evaluation of the differences of test anxiety dependent on determined alterations for 8th grades students at primary schools who are preparing for OKS.
In this research, A Personal Information Form with 27 items and Test Anxiety Inventory (Likert Type) with 20 items which was improved by Speilberger and his colleagues in 1979 and adapted to Turkish by Prof Dr Necla ÖNER were used. This inventory was applied 632 students who were at 8th grades at primary schools in Afyonkarahisar Bildem, ESD, Final, Kocatepe, Uğur Private Courses. Hypothesises of the research were checked with One-Way ANOVA, Independent Groups t Test and LSD (Least Significant Difference) Test in computer.
According to the results of this research, a meaningful relation is determined between in terms of test anxiety and groups of sex, age, mother and father’s schooling states, duration of course, OKS point/branch variety, mother and father’s jobs, parents’ salary, test variety, parent’s attitude, study programme, parents and student’s achievement expectation, sporting activities, student’s OKS aim, parents’ test achievement attitude
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3357Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]