Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYapıcı, Şenay
dc.contributor.authorBaykara, Nevsal
dc.date.accessioned2015-03-26T09:29:03Z
dc.date.available2015-03-26T09:29:03Z
dc.date.issued2006
dc.date.submitted2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3364
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı İlköğretim Sosyal Bilgiler dersinin düşünme becerileri açısından değerlendirilmesidir. Bu araştırma; Sosyal Bilgiler Öğretim programının amaçlarının düşünme becerilerini kazandırmaya uygun olup olmadığı ve Sosyal Bilgiler dersinde düşünme becerilerinin kazanılması ile ilgili öğrenci görüşlerinin; öğrencilerin cinsiyet, okulun bulunduğu çevre, anne ve baba eğitim durumu, anne-baba mesleği değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu araştırmanın evreni, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Antalya ili Alanya ilçe merkezinde ve merkeze bağlı kasabalarda bulunan ilköğretim okullarında 2005-2006 öğretim yılında, öğrenim gören yedinci sınıf öğrencilerdir. Araştırma örneklemi olarak ilçe merkezi ve merkeze bağlı kasabalarda bulunan 6 ilköğretim okulunda ve bu okullarda öğrenim gören 383 yedinci sınıf öğrencisi alınmıştır. Öğrencilere; Sosyal Bilgiler dersinin değerlendirilmesi amacıyla 36 maddelik Likert tipi bir anket uygulanmıştır. Bu araştırmanın bulgularına dayanılarak ulaşılan sonuçlar şöyle özetlenebilir: Sosyal bilgiler dersinde düşünme becerileri etkinliklerine çoğu zaman yer verildiği görülmüştür. Sosyal Bilgiler dersinin düşünme becerilerine yer verilmesine ilişkin öğrenci görüşlerinde cinsiyet değişkeninin önemli bir değişken olmadığı bulunmuştur. Sosyal Bilgiler dersinin düşünme becerileri açısından değerlendirilmesinde okulun bulunduğu yerleşim yeri açısından on dokuz maddede anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bunlar arasında on altı maddede şehirde bulunan okullar lehine anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Şehir merkezindeki okullarda bulunan öğrenciler bu etkinliklere daha çok yer verildiğini belirtmişlerdir. Bunun nedeni olarak da şehirdeki okulların daha fazla imkana sahip, daha modern eğitim araçlarına sahip olması gibi nedenler düşünülebilir. Sosyal Bilgiler dersinin düşünme becerilerine yer verilmesine ilişkin öğrenci görüşlerinde baba mesleği değişkeninin önemli bir değişken olmadığı bulunmuştur. Sosyal Bilgiler dersinin düşünme becerilerine yer verilmesine ilişkin öğrenci görüşlerinde anne mesleği değişkeninin önemli bir değişken olmadığı bulunmuştur. Sosyal Bilgiler dersinde düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi ile anne eğitim durumu değişkeni arasında altı maddede anlamlı farklılığa rastlanılmıştır. Anlamlı farklılığa rastlanılan bu maddeler için genel olarak anne eğitim seviyesi arttıkça öğrencilerin düşünme becerileri etkinliklerine daha anlamlı ve daha yüksek düzeyde yer verildiğini belirttikleri söylenebilir. Sosyal Bilgiler dersinde düşünme becerileri açısından değerlendirilmesi ile baba eğitim durumu değişkeni arasında altı maddede anlamlı farklılığa rastlanılmıştır. Anlamlı farklılığa rastlanılan bu maddeler için genel olarak baba eğitim seviyesi arttıkça öğrencilerin düşünme becerileri etkinliklerine daha anlamlı ve daha yüksek düzeyde yer verildiğini belirttikleri söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to evaluate the Social Sciences class in primary schools in terms of thinking skills. This research focuses on providing the fact that whether the aims of Social Sciences Teaching Program are suitable for establishing the thinking skills and whether students’ thoughts on establishing the thinking skills in Social Sciences lesson differ in terms of variables like students’ gender, the environment in which the school is located, and educational and occupational status of the parents. The scope of this study is the seventh grade students going to the schools bound to Ministry of National Education, and located in the small towns which are bound to the centre of Alanya district in Antalya in the 2005 – 2006 educational term. Three hundred and eighty three seventh-grade students in six primary schools located in the small towns bound to the centre of Alanya district were taken as the subjects of the research. In order to evaluate the Social Sciences Class, a Likert type survey consisting of thirty six items was applied to the students. The results depending on the findings of this research can be summarized as: It was seen that thinking skills activities are usually applied in Social Sciences class. It was found that the variable of student gender does not have an effective role in students’ views related to involvement of thinking skills in Social Sciences class. Considerable differences were found in nineteen items in evaluating the Social Sciences class in terms of thinking skills when the location of the school is considered. Among them, considerable differences were encountered which are in favor of schools in the city centre. Students at schools in city centre explained that these activities are applied more. The fact that the schools in the cities have better opportunities and more modern educational materials may be considered as the reason of this. Variable of father’s occupation was not found as an effective variable according to the students’ views related to the involvement of thinking skills in Social Sciences class. Variable of mother’s occupation was not found as an effective variable according to the students’ views related to the involvement of thinking skills in Social Sciences class. It was found in six items that there are considerable differences between the education level of mother and the evaluation of Social Sciences class in terms of thinking skills. It can be concluded from these items in which considerable differences were found that, in general, more considerable and higher level thinking skills activities are applied as the education level of mother increases. It was found in six items that there are considerable differences between the education level of father and the evaluation of Social Sciences class in terms of thinking skills. It can be concluded from these items in which considerable difference was found that, in general, more considerable and higher level thinking skills activities are applied as the education level of father increases.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectŞehir Merkezien_US
dc.subjectEğitim Seviyesien_US
dc.titleSosyal bilgiler dersinin düşünme becerileri açısından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of social sciences ınstruction class in terms of thinking skillsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster