İlköğretim Fenbilgisi Programının Değerlendirilmesi (Uşak İl Örneği)
Özet
Bu araştırmanın amacı, 2001-2002 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmakta olan, İlköğretim 4 ve 5.sınıf Fen Bilgisi Dersi Öğretim Programının kazanımlarına ulaşılmasının, 4 ve 5. sınıfı okutan, Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirmektir.
Araştırmanın örneklemi, Uşak il genelinde yer alan ilköğretim okullarında görev yapan 245 sınıf öğretmeni ve 27 fen bilgisi öğretmenini olmak üzere toplam 272 öğretmenden oluşmaktadır.
Araştırma da öğretmenlerin görüşleri, İlköğretim 4 ve 5. sınıf Fen Bilgisi programı ile ilgili kazanımların yazılı olarak öğretmenlere dağıtılmasıyla alınmaya çalışılmıştır.
Anket Uşak il genelinde görev yapan 355 Sınıf ve Fen Bilgisi öğretmenine dağıtılmıştır. Bunlardan 272 si geri dönmüş ve değerlendirmeye alınmıştır. İstatistiksel olarak elde edilen verilerin frekans ve yüzdelikleri hesaplanmıştır. Bu veriler bağımsız z, t testi ve tek faktörlü varyans analizine (anova) tabii tutulmuştur.
Bu araştırmanın sonucunda, öğrencilerin hedeflenen İlköğretim 4 ve 5. sınıf Fen Bilgisi programının kazanımlarının yaklaşık olarak % 20’sini başarabildiği görülmüştür. Diğer kazanımlarının ise çeşitli nedenlerden dolayı kazanılmadığı ortaya çıkmıştır.
Bu çalışmanın sonuçlarına göre İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin, Fen Bilgisi dersinin kazanımlarına çok düşük seviyede ulaşabildikleri söylenebilir. The purpose of this study was to evaluate 4th and 5th grades since 2001-2002 teaching year newly applied science curriculum based on the view of elementary and science teachers working in the province of Uşak. The sample of study was 245 elementary and 27 science teachers teaching science courses of 4th and 5th grades in the primary schools of Uşak Province. A questionnaire as an measuring instrument used in the study originally developed by the Ministry of National Education as the expected acquiring standards to be achieved by the 4th and 5th grades primary school students in science courses was converted to a likert scale type test answered by elementary and science teachers teaching 4th and 5th grades science courses. The instrument was accepted having validity due to originally developed by the Ministry of National Education. After distributing of the questionnaire to the teachers, 272 of 355 questionnaires were returned back. To test hypotheses of the study, standardized z-test, t-test and one-way ANOVA were used as statistical techniques in the study. In the result, according to the views of elementary and science teachers, this study showed that 4th and 5th grades primary school students could achieve around 20 percent of the expected acquiring standards in science courses. Based on the findings of the study, it could be thought that primary school students in 4th and 5th grades might have very low achievement level in science courses.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3367Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]