Kula’da Kırsal Yerleşmeler ve Eğitimin Dağılımı
Özet
Manisa’ya bağlı bir ilçe olan Kula, Ege Bölgesi’nin İç Batı Anadolu Bölümü’nde yer almaktadır. İlçe ile ilgili olarak kırsal yerleşmeler ve eğitim alanında detaylı bilimsel araştırmalar yeterince yapılmamıştır. Bu durum araştırmanın temel amacını oluşturmaktadır.
Araştırmada Kula’daki kırsal yerleşmeler ve eğitim faaliyetleri nedensellik, sebep- sonuç, dağılım gibi bilimsel ilkeler dikkate alınarak açıklanmaya çalışılmıştır. Kula’nın genel özellikleri de ele alınarak, kırsal yerleşmeler ayrı ayrı incelenmiştir. Özellikle 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılında Kula’da eğitimin dağılımı, bilimsel araştırma yolları kullanılarak incelenilmeye çalışılmıştır.
İlçe ile ilgili inceleme yapılırken basılı kaynaklar, istatistik verileri ve yerinde yapılan gözlemlerden yararlanılmıştır. 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılı bilgi ve istatistikleri Kula İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nden temin edilmiştir. Kırsal yerleşmeler ise tek tek gezilerek incelenmiştir.
Yapılan çalışma sonucunda Kula’da eğitimin istenilen ölçüde gelişmediği belirlenmiştir. Kırsal yerleşmelerde ise çeşitli sorunların yaşandığı görülmüştür. Araştırma sahasının topografik yapısı ve kırsal yerleşmelerin fazla sayıda ve dağınık olması hem ilköğretimi zorlaştırmakta hem de ortaöğretime talebi düşürmektedir. Kula is a district of Manisa. It is in the middle-west Anatolian Region in Turkey. There hasn’t been made enough detailed scientific research in the field of education and the villages about the district. This case forms the main purpose of the research.
In the research, villages and education in Kula has been tried to be explained considering scientific principles such as causality, cause-result and the dispersion principles. Considering the general characteristics of Kula and the villages have been mainly examined. Especially in 2006-2007 educational year, the dispersion of education Kula has been tried to be examined by using scientific research methods.
While examining the district, printed sources, statistics information and the observations that are made in suitable places have been used. Information and statistics about 2006-2007 educational year has been provided from the Kula District Administration of Education. The villages have been examined by walking around them.
As a result of the research, it has been found out that the education in Kula hasn’t developed as much as people expected. It has been seen that there were some problems in the villages. The topographic sturucture of the researh field and large amount of dispersed village settlement has been
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3375Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]