Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAcun, İsmail
dc.date2015-03-26
dc.date.accessioned2015-03-26T12:21:27Z
dc.date.available2015-03-26T12:21:27Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3387
dc.description.abstractBu makale web tabanlı (ve bilgisayar destekli) işbirliğine dayalı öğrenme üzerine bir incelemedir. Eğitim kuramları işbirliğine dayalı öğrenmenin neden önemli olduğuna dair bilgiyi bize sağlamıştır. Birçok araştırmacı işbirliğine dayalı öğrenim sayesinde öğrencilerin öğrenmelerinin geliştiğini ve üst seviyede düşünme becerisine ulaştıklarını vurgulamıştır. İşbirliğine dayalı öğrenimde anahtar konular; sosyal etkileşim, yetişkin ve akran desteği ile dildir. Bilgisayar ve internet, işbirliğine dayalı eğitim uygulamalarına yeni bir boyut kazandırmıştır. Dolayısıyla bu makale, eğitim kuramları kaynaklı teknoloji kullanan, işbirliğine dayalı öğrenim uygulamalarına sosyal etkileşim, dil ve konuşmaya özel bir önem vererek, literatürü eleştirel bir şekilde incelemektedir. Sosyal yapılandırmacı (social constructivist) yaklaşım çerçevesinde işbirliğine dayalı eğitim tartışması yapılacaktır. İşbirliğine dayalı öğrenimin ve teknoloji kullanılan işbirliğine dayalı ortamlarda ortaya çıkabilecek sorular da bu makaleye dahil edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis paper presents a literature review on web-based (and computersupported) collaborative learning. Theories of learning have provided the knowledge of reasons for collaborative learning. Many researchers have emphasized that through social interaction in collaborative learning students are able to develop higher order thinking skills and enhanced learning. The key issues emerged in collaborative learning research are social interaction, adult and peer support, and language acts. New technologies, the computer and the Internet, have also brought about new dimensions to the traditional collaborative learning applications. Therefore, this paper tries to critically review the literature on applications of collaborative learning with new technologies derived from learning theories with a particular attention to interaction, language acts and chat. Social constructivist approach is at the core of the discussion in this paper. it also contains critics' views on disadvantages of collaborative learning in general, and computer involvement in collaborative learning.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşbirliğien_US
dc.subjectWeb Tabanlıen_US
dc.subjectBilgisayar Desteklien_US
dc.subjectSosyal Etkileşimen_US
dc.subjectDilen_US
dc.titleWeb Tabanlı İşbirliğine Dayalı Öğrenim: Öğrenme İçin Sosyal Etkileşimen_US
dc.title.alternativeAKÜ, Uşak Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümüen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster