Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSunal, Nihal
dc.contributor.authorKaçar, Halime
dc.date.accessioned2015-04-10T08:39:29Z
dc.date.available2015-04-10T08:39:29Z
dc.date.issued2008
dc.date.submitted2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3768
dc.description.abstractBu çalışmada, Uşak Devlet Hastanesi ve 1 Eylül Devlet Hastanesi cerrahi servislerinde yatan hastaların hasta hakları konusunda bilgi düzeylerinin saptanması amaçlanmıştır. Kesitsel tipteki bu araştırmada, 413 hastaya 30 sorudan oluşan anket formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS, istatistiksel analizlerde yüzdelik çapraz tablo ve kikare testleri ile değerlendirilmiştir. Araştırmamıza katılan hastaların % 66.3’ü kad›n, %.33.7’si erkektir. Bunlar›n %44.6’s› 21-40 yaş arası, %43.3’ü ise 41yaş üzerindedir. Eğitim durumuna bakıldığında hastalar›n %19.9’u okur yazar olmay›p, %49,6’sı temel eğitim , %21,3’ü lise, %9.2’si yüksek okul mezunu olup. Araştırmamıza katılanların %30.3’ü hasta haklar›ndan haberdar olup %69.7’si ise haberdar değildir. Hastalar›n%36.6’s› hastane ve servisin uyulmas› gereken kurallar›yla ilgili bilgi almış olup, %63.4’ünün ise bilgisi olmadığı saptanmıştır. Hastalar›n %52.1’i tedavisini yapan sağlık personelini tanımaktadır ve tedaviyi yapan sağlık personelini ismen tanıma durumu ile hastaların sosyo-demografik özellikleri aras›nda istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. (P> 0.05.) Hastalar›n %21.8’i hasta hakları birimini bilmektedir. Buna rağmen hastaların %95.6’sı hasta hakları birimine herhangi bir nedenle müracaat etmemiştir. Hastalar›n %50.5’i ise şikayet makamı olarak baş hekimliği görmüştür. Araştırmaya katılan hastaların %69.7’si hastaneden memnun olduklarını ifade etmişlerdir. Memnuniyet düzeyiyle sosyo-demografik özellikler arasında yaş, eğitim durumu ve sosyo-ekonomik durum gibi istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmıştır.( P<0.05) Bu çalışma ile hastaların hasta hakları konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları ortaya çıkmıştır. Ancak hastaların, hastaneden memnuniyet düzeylerinin yüksek olması hastaların eğitim düzeylerinin düşük olduğu kanaatini uyandırmaktadır. Bu sonuçlar doğrultusunda hastaların hasta haklar› konusunda bilgilendirilme gereksinimlerinin olduğu görülmüştür ve haklar›n› talep etmede desteklenmeleri gerektiği ortaya çıkmıştır. Ayr›ca, hekim ve hemşirelerin hasta haklarına ilişkin bilgi ve duyarlılıklarının geliştirilmesi ve hizmet içi eğitimlerle sunulan sağlık hizmet kalitesini daha da art›racağı kanaatine varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the level of the patient rights-consciousness of the patients staying in the surgical wards of 1 Eylül State Hospital. In this cross-sectional type research, a survey form consisting of 30 questions was applied on 413 patients. The data obtained were evaluated according to SPSS, percentage cross table in statistical analyses, and chi square tests. 66.3 % of the people having participated in our research are women while 33.7 % of them are men. 44.6 % of them are between the ages 21 and 40, and 43.3 % of those are over 41. With respect to the education status, 19. 9 % of the patients are illiterate and 49.6 % of them had primary education, 21.3 % of them had high school education, 9.2 % of them are university graduates. 30.3 % of those participating in our research are aware of the patient rights; however, 69.7 % of them are unaware of the patient rights. It has been found that 36.6 % of the patients are informed about the rules of the hospital and the service to obey, yet 63.4 % of them do not have any information about them. 52.1 % of the patients know the medical personnel that give medical treatment to them, and no statistically meaningful relationship has been found between knowing the medical personnel giving the medical treatment by their names and the socio-demographic characteristics of the patients (P> 0.05). 21.8 % of the patients know the patient rights unit. Despite this, 95.6 % of the patients have not consulted the patient rights unit for any reason. 50.5 % of the patients apply the Head Physician’s Office as the complaint authority. 69.7 % of the patients participating in the research have stated that they are satisfied with the hospital. A statistically meaningful relationship between the level of satisfaction and the socio-demographic characteristics such as age, education status, and the socio-economic status has been found. ( P<0.05) With this study, it has appeared that the patients have not sufficiently knowledge about the patient rights. However, the fact that the satisfaction level of the patients is high with regard to the hospital leads to the belief that the education level of the patients is low. In accordance with these results, it is clear that the patients need to be informed about the patient rights and they should be encouraged to claim their rights. Moreover, it is believed that the quality of the offered medical service will increase through developing the sensitivity of the physicians and nurses about the patient rights and through the in-service trainings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHaken_US
dc.subjectHasta Hakkıen_US
dc.subjectHemşireen_US
dc.subjectBilgilendirilmiş Onamen_US
dc.titleHastanede Yatan Hastaların Hasta Hakları Konusunda Bilgi Düzeyien_US
dc.title.alternativeThe Knowledge Level of the Patients Staying in Hospitals About the Patient Rightsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authoridTR122018en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster