Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHotamışlı, Mustafa
dc.contributor.authorAğca, Veysel
dc.date2015-04-14
dc.date.accessioned2015-04-15T06:20:23Z
dc.date.available2015-04-15T06:20:23Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3835
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Türkiye’de faaliyette bulunan kamu ve vakıf üniversitelerindeki öğretim elemanları iş tatmin düzeylerinin demografik özelliklerine bağlı olarak değişip değişmediğini karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır. Araştırmaya konu olan üniversitelerdeki öğretim elamanlarının iş tatmin düzeyleri başlıca beş boyut altında ele alınmaktadır. Bu boyutlar; yönetsel davranışlar, yönetsel ortam, akademik ortam, çalışma ortamı ve işin niteliği boyutlarıdır. Çalışma, 2010 yılında gerçekleştirilmiştir. Çalışmada 70 adet kamu ve vakıf üniversitesinden toplam 350 öğretim elamanından anket formuyla elde edilen veriler kullanılmıştır. Elde edilen veriler frekans dağılımı, bağımsız iki grup t-testi ve ANOVA “varyans” analiz teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda; genel anlamda vakıf üniversitelerinde görev yapan öğretim elamanlarının iş tatmini düzeyleri ve iş tatmini boyutlarının düzeyleri kamudaki öğretim elamanlarına göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the level of job satisfaction of faculty members whether changed or not depending on the demographic characteristics operating in public and foundation universities in Turkey. Job satisfaction levels of the teaching-academic staff that are addressed under the five dimensions in this study. These dimensions are managerial attitudes, managerial environment, academic environment, working environment and the nature of the job. The study was carried out during 2010. The data usued in this study obtained from70 public and foundation universities from a total number of 350 academic staff by means of questionnaires. The data obtained was analyzed by using of the frequency distribution, two independent groups t-test and ANOVA, "variance" analysis techniques. In this study the general results emerged; general job satisfaction levels and dimensions levels of job satisfaction of the academic staff who worked in foundation universities is higher than the academic staff who worked in public universities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş Tatminien_US
dc.subjectÖğretim Elemanlarıen_US
dc.subjectKamu-Vakıf Üniversitelerien_US
dc.subjectDemografik Değişkenleren_US
dc.titleÖğretim Elemanları İş Tatmin Düzeylerinin Demografik Özelliklere Göre Değişmesi: Türkiye’de Kamu ve Vakıf Üniversitelerinde Karşılaştırmalı Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeChange of Job Satisfaction Levels of the University Teaching-Academic Staff in Accordance with Demographic Characteristics: A Comparative Research on the Public and Foundation Universities in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, İİBF, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.startpage95en_US
dc.identifier.endpage114en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster