Kobi’lerde Risk ve Belirsizlik Beklentileri: Karaman Örneği
Özet
Ekonominin en önemli unsurları olan küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin (KOBİ), sosyoekonomik
yapının şekillenmesindeki etkileri yadsınamaz. Bu bağlamda ülke ekonomilerinde
KOBİ’lerin başarı veya başarısızlıkları üzerinde en fazla belirleyici olan unsurların başında ise risk ve
belirsizlik ortamı gelmektedir. Bu araştırma Karaman Organize Sanayi Bölgesinde faaliyet gösteren 28
KOBİ’nin risk ve belirsizlik algılarını belirlemek amacını taşımaktadır. Araştırmada KOBİ’lerin %
32,1’inin gıda sektöründe faaliyet gösterdiği, % 32,1’inin 1-5 yıllık bir faaliyet süresine sahip
oldukları, ağırlıklı olarak 11- 49 arasında personel istihdam ettikleri, % 64,3’ünün 1 milyon TL’nin
üzerinde yıllık net satış hâsılatına sahip oldukları bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca KOBİ’lerin %
46,4’ünün orta ve uzun vadeli planlamalarında belirsizliği dikkate aldıkları, % 32,1’inin belirsizliği en
önemli problem olarak gördükleri, % 46,4’ünün piyasadaki risk algılamalarına karşın yatırımlarını
azalttıkları ve % 53,6’sının belirsizlik durumunda daha dikkatli yatırım yaptıkları sonucuna
ulaşılmıştır. The influence of Small and Medium Size Enterprises (SME) as one of the most important
components of the economy, on the transformation of the social and economic structure is clear. In
that vein, risk and uncertain environment become the most determinant factors regarding the success
or failure of the SME’s in state economies. This research aims to identify the perception of risk and
uncertainty of 28 that display activity in Karaman industrial zone. In this research, it is found out that
32,1 per cent of the SME’s works in the food industry, 32,1 per cent of the SME’s have 1-5 years
working length, they are predominantly employing among 11-49 people, 64,3 per cent of them have
more than 1 million Turkish Lira annual net sales volume. Furthermore, the results are gathered that
46,4 per cent of the SME’s consider the uncertainty regarding the medium and long term planning,
32,1 perceives the uncertainty as the most important problem, 46,4 per cent of them diminish their
investments in accordance with the perception of uncertainty in the market and 53,6 per cent of them
invest more carefully in the case of uncertainty.
Kaynak
Sosyal Bilimler DergisiCilt
12Sayı
2Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/3836Koleksiyonlar
- Cilt 12 : Sayı 2 [12]