Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArıkan, Yüksel
dc.contributor.authorGürlek, Öznur
dc.date.accessioned2015-04-21T12:54:02Z
dc.date.available2015-04-21T12:54:02Z
dc.date.issued2005
dc.date.submitted2005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/3936
dc.description.abstractBu araştırma, hasta yakınlarının acil servislerdeki sorunları ve hemşirelerden beklentilerini araştırarak, bu konuda yapılacak yeni girişimlere rehber olmak için yapıldı. Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi Ahmet Necdet Sezer Araştırma ve Uygulama Hastanesi Acil Servisine hastalarını getiren 125 hasta ailesi üzerinde gerçekleştirildi. Hazırlanan 26 soruluk anket ile hasta yakınlarının demografik özellikleri, hasta birey ile yakınlık dereceleri, acil servis deneyimleri, acil servislerde karşılaştıkları sorunlar, acil servisten memnuniyetleri ve hemşirelerden beklentileri saptanmaya çalışıldı. Veriler SPSS paket programı ile değerlendirilmiş, değerlendirmede; ttesti, ki kare testi ve varyans analizi yöntemleri kullanıldı. Sonuç olarak, acil servislerde hasta ailelerinin çeşitli sorunlar yaşadıkları ve bu sorunlardan olumsuz yönde etkilendikleri, hemşirelerin bu sorunları gidermede önemli rol oynadıkları ve hasta ailelerinin beklentilerini karşıladıkları ölçüde acil serviste memnuniyetin artacağı saptandı.en_US
dc.description.abstractThis Research , is done to completely guide for new attemptions about problems which patient families' face in Emergency Services, and expectations from Emergency—Service--Nurses. Research, is completed on 125 Patient and their families in Afyon Kocatepe University Ahmet Necdet Sezer Research and Implementation Hospital Emergecy--Service. Mini quiz which contains 26 questions is generated to determine patient relatives' demographic properties, relation degree with patients, experiences in Emergency Services, problems met in Emergency Services,Emergency Service satisfactions and expectations from Emergency Service Nurses. Datas are appreciated with SPSS packet program; in investigation T test, variant analysis and qi square tests are used. In conclusion, following results are determined: 1) Patient families having some kind of problems in Emergency Services, and this problems causes negative effects on patient families. 2) The greatest role on solving these problems belongs to Emergency Service Nurses, and as they solve problems in Emergency services and answer expectations of patient families; satisfaction in emergency service will be increased. PDF createden_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşirelik Bakımıen_US
dc.subjectBeklentien_US
dc.subjectHasta Yakınıen_US
dc.subjectAcil Servisen_US
dc.subjectHastaen_US
dc.titleHasta Yakınlarının Acil Servislerdeki Sorunları ve Hemşirelerden Beklentilerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster