Başlık için 2016 listeleme
Toplam kayıt 22, listelenen: 14-22
-
TMS 41 çerçevesinde büyükbaş canlı varlıkların muhasebeleştirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016)En önemli ekonomik faaliyetlerden birisi olan tarımsal faaliyetler içerisinde büyük baş canlı varlık yetiştiriciliği yer almaktadır. Büyük baş canlı varlıklar, canlı veya hasat edildikten sonra satılmak amacıyla ... -
Tüketici milliyet merkezciliği ve düşmanlığının kültürel benzerlik çerçevesinde incelenmesi: Bosna Hersek uygulaması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016)Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin milliyet merkezcilik ve düşmanlık düzeylerinin satın alma niyeti üzerindeki etkilerinin kültürü benzer ve benzer olmayan ülkeler arasında farklılık gösterip göstermediğini araştırmaktır. ... -
Türk toplumunda yaşam tarzları ile tüketim davranışları ilişkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2016)Bir toplumun yaşam tarzının o toplumun tüketim davranışlarını etkilediği bilinen bir gerçektir. Bu konu üzerine ülkemizde küçük yerleşim yerlerini konu alan ve küçük örnekler üzerinde birçok saha çalışması yapılmış, sonuçları ... -
Türkiye ekonomisinde hizmetler sektörünün ekonomik etkilerinin girdi çıktı modeli ile analizi (1995-2011)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016)Çalışmanın amacı; Türk Hizmetler Sektörünün ekonomik etkilerini girdi çıktı katsayıları yardımıyla analiz etmektir. Sektörlerin ekonomik etkileri, talep ve üretim etkileri olarak ikiye ayrılmaktadır. Üretim yapısı, sektörlerin ... -
Türkiye’de 2003 sonrası buğday ve gübre fiyatları ilişkisinin piyasa yapıları bakımından değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2016)Doğası gereği devlet müdahalesine ihtiyaç duyan tarımsal ürün piyasalarında yapılacak müdahalenin hedefi, niteliği ve ölçüsü günümüzde süregelen tarımsal destekleme politikaları hakkındaki tartışmaların temelini ... -
The use of social media in B2B marketing communications: An explatory study on Turkish companies
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2016)The different characteristics of B2B and B2C markets affect the traditional marketing communication mix as well as the social media content strategy. However, it is seen that while some B2B companies have adopted well ... -
Vergi yapısında bir reform önerisi olarak vergi indirimleri politikası ve Türk Vergi Sistemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2016)Vergiler, ekonominin sağlıklı işleyebilmesi için en iyi kamu geliri olarak kabul edilir. Ancak Türkiye'de vergi gelirleri kamu ihtiyaçlarını karşılamaktan uzaktır. Bu yüzden vergi gelirlerinin artırılması, devletin borç ... -
WTO-Ticareti Kolaylaştırma Anlaşması ve Türkiye İçin değerlendirmeler
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2016)DTÖ (Dünya Ticaret Örgütü) üyeleri Aralık 2013’de Ticareti Kolaylaştırma Anlaşması üzerine müzakerelerini tamamlamış ve Anlaşmanın, üyelerin üçte ikisinin onaylama süreçlerinin tamamlanmasının ardından yürürlüğe girmesi ... -
Yönetişim mekanizması seçimi: “Yap veya Satın Al” kararı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada işlem maliyeti yaklaşımı, stratejik yönetim ve kaynak temelli görüşlerin önermeleri doğrultusunda örgütlerin “yap veya satın al” kararı incelenmiştir. Sözü edilen kararın verilmesinde belirsizlik, varlık ...