Yayıncı "Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü" Enstitüler için listeleme
Toplam kayıt 927, listelenen: 21-40
-
266 numaralı İstanbul Evkaf-ı Hümayun Mahkemesi sicilinin transkripsiyon ve değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Osmanlı medeniyetinin bir tezahürü olan vakıf yapıları, yer ve zamanda genişleyen devlet ile aynı oranda artarak daha sıkı denetime ihtiyaç duyar hale gelmiştir. Bu vakıfların sorunsuz işleyebilmesi ve vakıflarla ilgili ... -
28 şubat sürecinin yükseköğretimdeki yansımaları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Türkiye Cumhuriyeti’nin siyasi tarihi, askeri darbeler tarihidir. Darbeler Türk milletinin tarih boyunca alışkın olduğu ve neredeyse her on yılda bir gerçekleşen olaylar olarak içerisinde yaşadığımız topluma yön vermişlerdir. ... -
4. Sınıf kesirler ünitesinin öğretiminde 3b yazıcıların kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Araştırmada, ilkokul 4. sınıf matematik dersi, kesirler ünitesinin öğretiminde, 3B yazıcıların öğrencilerin akademik başarılarına olan etkisinin belirlenmesi ve bu yazıcılar hakkında öğrencilerin görüşlerinin ortaya ... -
4. Sınıflarda tasarım temelli fen eğitimi uygulamaları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Günümüzde ülkeler arasında sürdürülen teknoloji ve mühendislik çalışmalarında üretim olarak geride kalmamak için eğitimde yaşam becerilerinin kazandırılmasına önem verilmektedir. Öğrencilere yaşam becerilerini kazandırma ... -
5. sınıf matematik programının çoklu verilere göre incelenmesi (Afyonkarahisar il örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışmanın amacı, 2017-2018 eğitim öğretim yılında revize edilen 5.sınıf matematik öğretim programının değerlendirilmesidir. Çalışma karma araştırma yöntemlerinden keşfedici ardışık desen türündedir. 5. Sınıf matematik ... -
5. Sınıf öğrencilerinin ingilizce dersi kazanımlarına ilişkin öz yeterliliklerinin ve akademik başarılarının incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı, 5.sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki kazanımlara ilişkin öz yeterliliklerinin akademik başarılarını farklılaştırıp farklılaştırmadığı belirlemek ve öz yeterlilikleri ile akademik başarıları ... -
506 numaralı karahisâr-ı sâhib şerʻiyye sicili: transkripsiyon ve değerlendirme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Osmanlı Devleti'nin mahkeme kayıtları olan Şeriyye Sicilleri, yerel tarih çalışmaları bakımından en önemli kaynaklar arasında yer almaktadır. Şeriyye Sicilleri'nin zengin içeriği sayesinde, Osmanlı Devleti'nin tarihi ... -
507 numaralı karahisâr-ı sâhib şer‘iyye sicili: transkripsiyon ve değerlendirme
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Şerʻiyye sicilleri Osmanlı tarihçiliği açısından büyük öneme sahiptir. Şerʻiyye sicilleri Osmanlı Devletinin sosyal ve iktisadi durumunu incelemek için ilk başvurulacak kaynaklardan biridir. Bu kaynaklar içerik bakımından ... -
597 numaralı Karahisâr-ı Sâhib şerՙiyye sicili’nin transkripsiyonu ve değerlendirmesi (h. 1284-1285 / m. 1867-1868)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışmamızda şerՙiyye sicillerinin yerel tarihe olan katkısından bahsedilmiş ve Hicri 1284 – 1285(M. 1867-1868) tarihlerini kapsayan 597 Numaralı Karahisâr-ı Sâhib Şerՙiyye Sicili’nin transkripsiyonu yapılarak belge özetleri ... -
6. sınıf öğrencilerinin derin yapı ve yüzey yapı bağlamında kurdukları cümle yapıları üzerine bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Dil, bireyler arasındaki iletişimi sağlayan toplumsal bir araçtır.Dilin işlevini yerine getirmesini sağlayan cümle ve semboller belli zihinsel süreçlerden geçerek üretilir. Bu çalışmada 6. sınıf öğrencilerinin kurduğu ... -
6. Sınıf Sosyal bilgiler ders kitabında yer alan soruların revize edilmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, 6. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan ünite değerlendirme sorularını revize edilmiş Bloom Taksonomisine uygunluk açısından incelemektir. Çalışmada 6. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabında yer ... -
6. sınıf türkçe ders kitabının değerler açısından incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı 6. Sınıf Türkçe ders kitabında hangi değerlerin yer aldığını ve bu değerlerin metin türlerine göre dağılımını belirlemektir. Araştırma için Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu tarafından ... -
60-72 aylık çocukların dikkat yetisi ile geometri ve sesbilgisel farkındalık becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneklemi)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, 60-72 aylık çocukların dikkat yetisi ile geometri ve sesbilgisel farkındalık becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın ulaşılabilir evrenini 2018-2019 ... -
627 numarali şer’iyye siciline göre afyonkarahisar’in sosyal ve ekonomik yapisi (1897-1898)
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, 1897-1898 (H. 1314-1315) yıllarını içeren 627 Numaralı Karahisar-ı Sahib Şer’iyye Sicili incelenmiştir. Şer’iyye sicilleri doğrudan halk ile ilgili orijinal bilgiler verdikleri için sosyo-ekonomik tarih ... -
6769 sayılı sınai mülkiyet kanunu’na göre marka ihlalinin hukuki sonuçları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Ticaretin küresel boyut kazandığı günümüzde gerek teknolojik gelişmeler gerek yaygınlaşan elektronik ticaret uygulamaları ile markanın sahibinin izni olmaksızın kullanılarak suistimal edilmesinde yaşanan artış, marka ... -
7. Sınıf matematik dersinde kullanılan işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin akademik başarı, tutum ve eleştirel düşünme eğilimi üzerindeki etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, 7. sınıf matematik dersi “veri analizi” alt öğrenme alanında işbirliğine dayalı öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarı, matematiğe yönelik tutum ve eleştirel düşünme ... -
7. sınıf öğrencilerinin anlatım becerileriyle ilgili metaforik algıları: Siverek ilçesi örneklemi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin konuşma ve yazma becerilerine ilişkin algılarını metafor yoluyla ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni ve amaçlı örneklem yöntemlerinden ... -
7. Sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarınınçeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Afyonkarahisar ilörneklemi )
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, 2017 – 2018 eğitim – öğretim yılı içinde devlet okullarında okuyan 7.sınıf öğrencilerinin çoklu zekâ alanlarını ve bazı değişkenlere göre farklılıklarını değerlendirmeyi amaçlamıştır. Çalışmada, ilişkisel ... -
707 numaralı Balıkesir Şer’iyye Sicil Defteri’nin transkripsiyonu ve değerlendirmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çalışma konumuzu oluşturan 707 Numaralı Balıkesir Şer’iyye Sicil Defteri H. 1103-1104 / M. 1691-1692-1693 yılları Balıkesir şehri hakkında bilgi sahibi olmamız açısından önemli bir kaynak niteliği taşımaktadır. Çalışmamız ... -
9. Sınıf öğrencilerinin düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik bir araştırma
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Lise 9. sınıf öğrencileriyle yürütülen bu araştırmada öğrencilerin eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme ve özenli düşünme becerileri ile ilgili uygulamalar yaparak öğrencilerin düşünme becerilerinin geliştirilmesi ...