Bölüm "Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalı" Enstitüler için listeleme
Toplam kayıt 36, listelenen: 21-36
-
Muallim İsmâîl Hakkı Bey’in Nevrûz eserlerinin makâm yönünden İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Geleneğin izini sürebilmek için gelenekle bağ kurulabilmesi gerekmektir. Kurulan bağlar zayıfladıkça geçmişteki uygulamaları anlamak güçleşir. Bu anlama faaliyeti tek yönlü bir bakış açısıyla değil konuyu farklı açılardan ... -
Müziğe yetenekli otizmli çocukları olan ailelerin sorunlarının betimlenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bireylerin müzik yeteneklerinin doğru belirlenmesi, anlaşılması ve tanımlanması, nitelikli ve sağlıklı bir müzik eğitimi sürecinin yürütülmesinde önemlidir. Ülkemizde ve Dünya’da farklı öğrenen bireyler müzik eğitiminde ... -
Okul öncesi dönem için yaratıcı müzik etkinlikleri tasarımı
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Müzik eğitimi, okul öncesi dönemde eğitici ve eğlendirici bir amaca sahiptir. Bu dönemde verilen müzik eğitimi; çocuklarda sesleri ayırt etme, sesini doğru kullanma, kendini ifade etme, farklı müzik kültürlerini tanıma, ... -
Ortaokul müzik öğretim programlarında müziksel algı ve bilgilenme öğrenme alanı Kazanımlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, Ortaokul Müzik Ders Programında Yer Alan Müziksel Algı ve Bilgilenme Öğrenme Alanına yönelik kazanımlar, öğretmen görüşleri açısından incelenmiş, araştırmaya katılan öğretmenlerin öğrenme alanına yönelik ... -
Prof. Ahmet Mustafa Yurdakul’un yaşamı, sanatçılığı ve Türk şan eğitimine katkıları
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırma, Prof. Ahmet Mustafa Yurdakul’un sanat anlayışını ve yaşamını, şan tekniği yaklaşımlarını, şan pedagogu olarak eğitimci kimliğini ortaya koymak ve bu yolla Türk Şan Eğitimi’ne katkılarını incelemek amacı ile ... -
Samsun Devlet Klâsik Türk Müziği korosunun konser repertuvarlarının incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Toplumların gelecek nesillere aktardığı her şey kültür olarak tanımlanabilir. Kültürel yapının korunması, sahip çıkılması, yaşatılması ve kuşaklar arası intikâli toplumların öncelikli hedefleri arasında olmalıdır. Ülkemizin ... -
Şuhut Kayabelen Köyü halk kültüründe müzik pratikleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Afyonkarahisar ili, Şuhut ilçesine bağlı Kayabelen köyünde gerçekleştirilen bu alan araştırması halk kültürü içerisinde varlığını sürdüren yerel ve inanç bağlamlı geleneksel türleri içermektedir. Kayabelen köyü özelinde ... -
Trt'de çalışan klarnet sanatçılarının klarnetin türk müziğinde ve eğitimde kullanımı hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Türk müzik kültürüne 1900’lerde giren klarnet, dünya müzik kültüründe önemli bir nefesli enstrüman olarak görülmektedir. 18. yüzyılda kullanılmaya başlayan enstrüman özellikle 1750 yıllarında orkestralara girmesiyle kullanımı ... -
Türk Müziği keman eğitimi lisans düzeyi keman repertuarı çalışması
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada Türk Müziği lisans düzeyinde keman eğitimi repertuvarının belirlenerek; verilen çalışmalar ve örnek eserlerle öğrencinin gelişimine katkı sağlaması amaçlanmaktadır. Geleneksel Türk Müziği çalgılarımızdan ... -
Türk müziği nazariyatı ve solfej dersinin geleneksel meşk sistemi ile uygulanabilirliğine yönelik eğitimci görüşlerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Türk müziği kültürel mirâsının gelecek nesillere intikâli, meşk adı verilen bir öğretim ve aktarım sistemine dayanmaktadır. Bu sistem ile yüzyıllarca Türk müziği kültürel birikiminin devamlılığı sağlanmıştır. Hoca-talebe ... -
Türk müziği nazariyatı ve solfej dersinin geleneksel meşk sistemi ile uygulanabilirliğine yönelik eğitimci görüşlerinin incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Türk müziği kültürel mirâsının gelecek nesillere intikâli, meşk adı verilen bir öğretim ve aktarım sistemine dayanmaktadır. Bu sistem ile yüzyıllarca Türk müziği kültürel birikiminin devamlılığı sağlanmıştır. Hoca-talebe ... -
Udi Nevres Bey’in eserlerinin form ve biçim bakımından İncelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, Udi Nevres Bey’in eserlerini form ve biçim bakımından inceleyip yorumlamak suretiyle Türk Müziği eserleri repertuvarına katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Çalışma genel çerçevesi, amacı ve yöntemi bakımından ... -
Viyola ile işitme eğitiminin çalgı entonasyonuna etkisi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırma, viyola ile gerçekleştirilen işitme eğitiminin, entonasyon bakımından çalgı deşifresine yansımalarını ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma Afyon Kocatepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda ... -
Viyolonsel eğitiminde çift sesli çalışmalara yönelik eğitimci görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırma, viyolonsel eğitiminde çift sesli çalışmaların etkili sonuçlanması için gerekli olan adımların ortaya koyulması amacını taşımaktadır. Çift sesli çalışmalara ilişkin hazırbulunuşlukların belirlenmesi, çalışmaların ... -
Viyolonsel eğitiminde çift sesli çalışmalara yönelik eğitimci görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırma, viyolonsel eğitiminde çift sesli çalışmaların etkili sonuçlanması için gerekli olan adımların ortaya koyulması amacını taşımaktadır. Çift sesli çalışmalara ilişkin hazırbulunuşlukların belirlenmesi, çalışmaların ... -
Zeki Atagür’ün bağlama sazı için bestelediği eserlerin müzikal açıdan incelenmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Türk halk müziği’nde çalgısal müzik besteciliği, üzerinde durulması gereken bir konudur. Geçmişte Türk halk müziği’nde çalgısal müziğin yeri incelendiğinde, bu türün çalgılarına ilişkin çalışmaların sınırlı olduğu ...