Türkiye' deki doğal ve organik ürün üreticilerinin yaşadığı pazarlama sorunları: Keşifsel bir araştırma
Künye
Bozyiğit, Sezen. Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Türkiye'deki Doğal Ve Organik Ürün Üreticilerinin Yaşadığı Pazarlama Sorunları: Keşifsel Bir Araştırma Cilt: XVII Sayı: 2 Yıl: Aralık 2015 Sayfalar: 33-47Özet
Doğanın dengesinin ve insanların sağlıklarının bozulmasında, geleneksel tarım uygulamaları sonucu ortaya çıkan olumsuz sonuçların rolü büyüktür. Bugüne kadar yapılan pek çok çalışmada, doğal/organik ürün tüketicileri incelenmiş olup üreticilerin yaşadığı sorunlara ilişkin çok fazla çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu nedenle bu araştırmada, doğal/organik ürün üreten işletmelerin yaşadıkları pazarlama sorunlarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. 2 uzman görüşü alınarak oluşturulan görüşme formu, yargısal örnekleme aracılığıyla 9 organik, 9 doğal ürün üreten işletme sahiplerine e-posta aracılığıyla uygulanmıştır. Katılımcılar doğal /organik ürün olarak sirke, tarhana, et, peynir, tereyağ, zeytinyağı, sebze-meyve, krem, sabun, yumurta, tavuk gibi ürünleri ağırlıklı olarak üretmektedirler. Araştırmada, doğal ve organik ürün üreten işletmelerin sorunlarının benzer olduğu tespit edilmiştir. Üreticilerin hemen hepsi devlet desteğinin azlığından, tüketicilerin yeterince bilinçli olmadığından bahsetmektedir. Organik üreticiler ise sertifikasyon prosedürleri ve masrafları konusunda sorun yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Sürümün düşük olmasından dolayı maliyetlerin fazla olması, küçük ölçekli üretim yapıldığı için yaşanan pazarlama sorunları, aracı kullanarak satış yapanlar için satıcıların bilinçsiz olması, tüketicilerdeki fiyat algısı yaşanan diğer sorunlardır. The negative results of conventional agricultural application have an important role with deterioration balance of nature and human health. In previous studies, natural/organic product consumers‘s atttitudes were examined however the problems or experiences of producers side were not seen. Because of this reason, this research‘s aim is to reveal the problems experienced by producers of natural/organic products. Based on two experts thoughts the participants were selected based on judgement sampling and including 9 organic and 9 natural product producers via e-mail. Participants produce such as vinegar, tarhana, meat, cheese, butter, olive oil, vegetables, fruits, cream, soap, eggs, chicken.. According to the results, organic product producers have similiar problems with natural products producers. Almost all of the producers are mention about the lack of state support and consumers are not adequately informed. Organic producers claim that they have a problem with the certification procedures and their costs. The other problems are marketing problems related to small-scale production, much of the cost due to the lower version, unconscious selling dealers and consumer’s price sensivity.
Kaynak
Afyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi DergisiCilt
17Sayı
2Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/4222https://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/24313/257649
Koleksiyonlar
- Cilt 17 : Sayı 2 [11]