Başlık için 2016 listeleme
Toplam kayıt 10, listelenen: 6-10
-
Mim kemal öke ve müzik terapi üzerine düşünceleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2016)Müzik bireyleri sadece eğlendirmek amacıyla değil, geçmişten beri tedavi amaçlıda kullanılmaktadır. Müzik, ruhsal yapının kötü olduğu durumlarda değil, iyi olduğu durumlarda da insanı etkilemektedir. İletişimin sözsüz ... -
Tamamlayıcı bakım ve alternatif tedavi yöntemi olan müzik terapiye ilişkin sağlık profesyonellerinin görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2016)Tanımlayıcı tipte planlanan bu çalışmada, sağlık profesyoneli olan doktor ve hemşirelerin, müzik terapiye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. 07-25.03.2016 tarihleri arasında yapılan çalışmanın örneklemi, ... -
Türkiye’de anadolu güzel sanatlar liseleri bireysel çalgı eğitimi dersinde (yaylı çalgılar) piyano eşlikli çalışmalara ilişkin öğretmen görüşleri
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2016)Müzik eğitiminin hem performans hem de eğitim boyutlarında çalgı eğitiminin önemi bilinmektedir. Müzik eğitiminin vazgeçilmez bir unsuru olan çalgı eğitimi ile öğrencilerin bir çalgı çalma ve eşlik yapma becerilerinin ... -
Viyolonsel performans değerlendirmesine yönelik dereceli puanlama anahtarının (rubrik) geliştirilmesi
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2016)Bu araştırmanın amacı, viyolonsel performansının değerlendirilmesine yönelik geçerliliği ve güvenirliliği sağlanmış bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırma 2010-2011 eğitim-öğretim yılında, Ondokuz Mayıs Üniversitesi ... -
Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere gitarla ritim atma becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
(Afyon Kocatepe Üniversitesi, Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi “AMADER”, 2016)Bu araştırmanın amacı; zihin yetersizliği olan öğrencilere gitarla ritim atma becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğini araştırmaktır. Araştırmada eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğini belirlemek ...