Okullarda Ruh Sağlığı Hizmetleri
Özet
Okullardaki ruh sağlığı hizmetlerini birincil olarak gerçekleştirmeye çalışan profesyoneller
okul psikolojik danışmanlarıdır. Son yıllardaki gelişmeler dikkate alındığında, okullardaki psikolojik
danışma ve rehberlik servislerinde gelişimsel, çare bulucu ve önleyici hizmetlerin de verilmesi
gerekmektedir. Bunun yanı sıra, okullarda ekolojik yaklaşım da göz önünde bulundurularak, okul ruh
sağlığı programlarına duyulan ihtiyaç artmaktadır. Bu programların hazırlanma, uygulanma,
değerlendirilme ve işbirliği sağlama sürecinde okul psikolojik danışmanlarının temel rolü
bulunmaktadır. Okul psikolojik danışmanlarının bütün öğrencilerin fiziksel, sosyal, duygusal ve
davranışsal ihtiyaçlarını ve gelişimlerini değerlendirerek hizmet sunmaları önemlidir. Doğal olarak,
bu öğrencilerin içinde davranışsal ve duygusal olarak sorun yaşayan öğrenciler de bulunmaktadır. Bu
çalışmada, okullardaki ruh sağlığı hizmetlerine, programlarına ve bu hizmetler içinde okul psikolojik
danışmanlarının rollerine ve önemine değinilmiştir. The professionals who try to basically provide Mental Health Services at school are School
Psychological Counselors. Taking the recent developments into consideration, it is also necessary for
Psychological Counselling and Guidance Services to provide developmental, remedial and preventive
services. In addition to this, paying attention to the ecological approach at schools, the need for
Mental Health School Programme has been increasing. School Psychological Counselors play the
basic role in the process of preparing, applying, evaluating these programmes and providing cooperation.
It is of utmost importance for School Psychological Counselors to be of service to students
by evaluating their physical, social, emotional and behavioral needs and developments. Naturally,
there are students who have behavioral and emotional problems among these students. In this study,
Mental Health Services, Programmes at school, the roles of Psycological Counselors and their
importance have been throughly dealt with.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
1Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 1 : Sayı 2 [8]