Türkiye’de Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej Dersine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi
Özet
Türk müziği eğitimi veren konservatuvarlar, eğitimciler ve öğrenciler için Türk Müziği Nazariyatı ve
Solfej dersi gerek ders içeriği, gerekse öğrencilerin diğer derslerindeki başarılarını etkilemesi dolayısıyla büyük
önem taşımaktadır. Bu araştırma konservatuvarların Türk Sanat Müziği Bölümleri/Anasanat dallarında
verilmekte olan, Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej dersine ilişkin öğretmen ve öğrenci tutumlarını belirlemek,
dersin daha verimli yürütülebilmesi için öneriler geliştirmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu amaçla öğretmen ve
öğrencilere anket formu hazırlanarak uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemi için random yöntemiyle belirlenen,
Türkiye’de Türk müziği eğitimi veren üniversiteler arasından, öğrenciler için üç üniversite, öğretmenler için
belirlenen dört üniversite belirlenmiştir.
Araştırmanın sonunda eğitimci ve öğrencilerin derse yönelik tutumlarının olumlu olduğu, derse değer
verdikleri, bununla birlikte dersin işleyişine yönelik önemli tespitlerde bulundukları anlaşılmıştır. Turkish Music Theory and Solfege Course has a great importance for conservatories that has Turkish
Music training, educators and students in account of both content of the course and effects on the success of the
students in other courses. This study has been prepared so as to define the approach of educator and students
relating to Turkish Music Theory and Solfege Course and to offer suggestions to be able to perform the course
more efficiently. For this purpose, a public survey was prepared and applied to educators and students. Three
universities for students and four universities for educators were conditioned among the universities that have
Turkish Music training and that were determined by random method in field of the search.
At the end of the study; it is understood that attitudes of educators and students to the course are
positive, they set a high value on course nonetheless they make good findings about performing of the course.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
2Sayı
1Koleksiyonlar
- Cilt 2 : Sayı 1 [4]