Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarataş Yücel, Ezgi
dc.date.accessioned2018-02-20T07:00:19Z
dc.date.available2018-02-20T07:00:19Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationKarataş Yücel, EzgiAKÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.Demografik Özelliklerin Satın Alma Karar Tarzları Üzerine Etkisi: Beyaz Eşya Ürünleri Üzerine Bir Uygulama. Cilt: 19, Sayı: 2, Yıl: Aralık 2017, Sayfalar: 53-68en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/akuiibfd/issue/33632/373111
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4807
dc.description.abstractTüketiciler istek ve ihtiyaçlarını tatmin edecek ürün/hizmete ulaşmada bir satın alma karar sürecinden geçmektedirler. Satın alma kararında farklı tarzları belirlemek ve tüketicileri bu tarzlar doğrultusunda sınıflandırmak tüketicilerin “neyi, ne kadar, nereden, ne zaman ve nasıl” satın alacağını ortaya koymada yardımcı olmaktadır. Bu kapsamda yapılan bu çalışmanın amacı satın alma kararının hangi tarzlara ayrılabileceğini ortaya koymak ve bu kapsamda bireysel faktörlerin temelinde yer alan demografik değişkenlerin satın alma karar tarzları üzerindeki etkisini incelemektir. Ailenin tamamının kullandığı, fark gözetmeksizin hemen hemen her evde bulunmasının neredeyse zorunlu olduğu, satın alma kararı verilirken çok fazla kriterin bir arada ele alındığı bir yüksek ilgilenim ürün grubu olması itibari ile beyaz eşya ürünleri üzerinde çalışılmıştır. İzmir ilinde yaşayan beyaz eşya kullanan tüketicilerden 298 yüz yüze ve 322 sosyal platformlar aracılığıyla toplanan anketlerden elde edilen veriler ışığında demografik özelliklerin satın alma karar tarzları üzerine etkisi irdelenmiştir.en_US
dc.description.abstractConsumers are going through buying decision process to reach the product/service that satisfy their needs and wants. Identifying different styles in purchasing decisions and classifying consumers in line with them helps exposing “what, how much, from where, when, how” will consumers buy. In this context, the aim of this study is to reveal the styles in which purchase decision can be divided into and examine the impact of demographic variables, which are on the basis of personal factors, on buying decision styles. White goods are selected as it is a high interest product group in which almost all households use, is necessary in almost every home, a lot of criteria are considered together when a purchase decision is made. The effect of demographics on buying decision styles were examined with the data obtained from questionnaires from 298 face-to-face and 322 via social platforms from White goods user households in the city of İzmir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.doi10.5578/jeas.64032en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectTüketici Davranışlarıen_US
dc.subjectSatın Alma Karar Tarzlarıen_US
dc.subjectDemografik Özellikleren_US
dc.subjectYüksek İlgilenimen_US
dc.subjectConsumer
dc.subjectConsumer Behavior
dc.subjectDecision Making Styles
dc.subjectDemographic Characteristics
dc.subjectHigh Involvement
dc.titleDemografik özelliklerin satın alma karar tarzları üzerine etkisi: beyaz eşya ürünleri üzerine bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe effect of demographic characteristics on consumer decision making styles: An application on white goodsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentDokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage68en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster