Alüminyum Metal Köpüğün Bilgisayar Destekli Mikro-CT Tomografi ile Yapısal Karakterizasyonu
Özet
Bu çalışma bilgisayarlı x-ışını mikro tomografi (μCT) metodunun temel prensiplerine bağlı matematiksel
eşitlikler ve metodun metal köpük numunelere uygulanmasını kapsamaktadır. Metalik köpük
malzemelerin gözenek yapısının boyut ve dağılım yönünden karakterize edilmesi mekanik, elektrik, ısıl
ve korozyon gibi kullanımlarına yönelik özelliklerinin kontrol edilmesi bakımından önemlidir. Bu çalışma
laboratuvar koşullarında üretilmiş alüminyum köpüklerin x-ışını mikro tomografi (μCT) tekniği ile analiz
ve modelleme uygulamasının irdeleme ve sonuçlarını içermektedir. Mikro-CT tarama işlemi Tübitak
Marmara Araştırma Merkezi, Malzeme Enstitüsü’nde gerçekleştirilmiştir. Kabinli x-ışını radyoskopi
cihazı olarak YXLON marka Y.MU2000 DCT modeli kullanılmıştır. Tarama işlemi sırasında 200 kV, 4 mA,
1 mm filtre ve 0,4 mm odaklama parametreleri kullanılmıştır. Bu işlem sonrasında 3 farklı metal köpük
morfolojisine ait tomografik görüntü ve veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler üzerinden mekanik
özellikler sonlu elemanlar yaklaşımı ile analiz edilmiştir. This study involves the computerized x-ray micro-tomography (μCT) application on metal foam samples
depending on its basic principles and mathematical equations. Characterization of the pore structure
of metal foam materials in terms of size and distribution is important to analyze the mechanical,
electrical, thermal and corrosion properties for their use. This work covers the analysis and modeling
application of x-ray micro-tomography (μCT) technique of aluminum foams produced in laboratory
conditions. Micro-CT scanning was carried out at Materials Institute in TUBITAK Marmara Research
Center. The YXLON brand Y.MU2000 DCT model device was used for the x-ray radioscopy. The screening
was performed at 200 kV, 4 mA, 1 mm filter and 0.4 mm fading parameters. After this process,
microtomographic images and data of 3 different metal foam morphology were obtained. Mechanical
properties of the obtained data were analyzed by finite element approach.
Kaynak
Fen ve Mühendislik Bilimleri DergisiCilt
18Sayı
1Bağlantı
http://fenbildergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/04/015902316-322.pdfhttp://hdl.handle.net/11630/4887
Koleksiyonlar
- Cilt 18 : Sayı 1 [42]