Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkgümüş, Mustafa Enes
dc.date.accessioned2018-11-14T11:35:54Z
dc.date.available2018-11-14T11:35:54Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/4954
dc.description.abstractBu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan okuma yöntem ve tekniklerini kullanma düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ankara ili merkez ilçelerinde (Çubuk ve Keçiören) resmi ve özel ortaokullarda görev yapan 113 Türkçe öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma için oluşturulan veri toplama aracı 2 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde genel bilgiler, ikinci bölümde ise okuma yöntem ve tekniklerinin kullanımı ile ilgili maddeler yer almaktadır. Bu maddelerin her biri için “Hiçbir zaman, çok nadir, bazen, çoğunlukla, her zaman” seçenekleri verilmiştir. Anketin uygulanmasından sonra katılımcıların demografik özelliklerine ilişkin frekans ve yüzde dağılımları incelenmiş, araştırma problemine dayalı olarak belirlenen alt problemlere ilişkin olarak betimsel istatistik yapılarak yüzde ve frekans değerleri hesaplanmıştır. Aynı zamanda sıklık düzeylerini ifade eden değişkenler arasındaki ilişki de araştırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin okuma yöntem/tekniklerini kullanma düzeyleri değişmektedir. Öğretmenler, çoğunlukla programda yer verilen yöntem ve teknikleri bilmekte ve kullanmaktadır. Uygulama açısından zaman ve emek gerektiren bazı yöntem ve teknikler, bazı öğretmenler tarafından daha az kullanılmaktadır. Ayrıca bazı okuma yöntem/tekniklerinin yaygın olarak kullanılıp kullanılmaması öğretmenlerin tercihlerine göre şekilleniyor olabilir.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted with aim to determine Turkish teachers' levels of using the reading methods and techniques in which the Teaching Programme of Turkish Course.The survey was carried out on 113 Turkish Teachers who work in public and private secondary schools in the central district of Ankara (such as Çubuk and Keçiören). The data collection tool being created for the study consists of two parts. The first section is included in general information and the second one is included in some items on the use of reading methods and techniques.There are some options for each one of these items such as 'never, rarely, sometimes, often and always'. After the implementation of the survey, the frequency and percentage distrubitions were examined on the demographic characteristic of the participants and the percentage and frequency values were calculated by producing descriptive statistic made in relaction to the sub- problems identified based on the research programme Also, the relationship between variables expressing the frequency level was investigated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe Öğretim Programıen_US
dc.subjectOkumaen_US
dc.subjectOkuma Yöntem ve Teknikleri.en_US
dc.subjectOkuma Eğitimi
dc.titleOrtaokul (6 - 8. sınıflar) Türkçe dersi öğretim programında yer alan okuma yöntem ve tekniklerinin uygulanabilirliği ve öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of the methods and techniques in secondary school Turkish teaching programme (for 11-15 years) according to the aspect of their being applicable and teacher’s point of viewsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster