Turistik Deneyimlerin Sosyal Medyada Paylaşımı Üzerine Bir Araştırma: Bodrum Örneği
Özet
2000’li yıllara gelindiğinde gündelik hayatın bir parçası haline gelen sosyal medya diğer sektörlerde olduğu gibi turizm sektöründe de önemli bir kavram halini almıştır. Turistlerin deneyimlerini sosyal medyada paylaşım düzeyi ve bu paylaşımlara neden olan etkenler çalışmanın sorunsalını oluşturmaktadır. Bu çalışma, turistik faaliyetlere katılan tüketicilerin bu deneyimlerini sosyal medyada paylaşım düzeyini ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda turistik faaliyetler için Bodrum’a gelen yerli turistler bu çalışmanın evrenini oluşturmaktadır.
Bu çalışmada veri toplama tekniği olarak birincil veri toplama aracı olan anket kullanılmıştır. Yerli turistlerin deneyimlerini sosyal medyada paylaşım düzeyinin gelir durumuna, meslek grubuna ve eğitim durumuna göre farklılık gösterdiği görülmüştür. Ayrıca, turistlerin karar vermek adına işletmelerin sosyal medya sitelerini ziyaret ettikleri görülmekte, ancak sosyal medya siteleri üzerinden sunulan enformasyonun yeterli olmadığı, işletmelerin bu noktada turistleri ikna etmesi gerektiği görülmektedir. Social media which became a part of daily life in 2000s has also been an important concept for the tourism sector. The level of sharing of experiences of tourists on social media and the factors causing these shares generate the problem of the study. The purpose of the study is, to measure the level of sharing experiences of consumers who are participating in touristic activities on social media. For this scope, local tourists who are coming to Bodrum constitute the population of this study.
In this study, as a primary data collection tool survey technique was used for data collection. It has been determined that the level of sharing of experiences of local tourists on social media differentiate according to their income, occupation and education level. Moreover, it was determined that the tourists visited social media sites in the decision-making phase; however, information provided through social media sites is not detailed and adequate. Therefore hotels should spend much more energy to convince tourists at this point.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/4981Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]