Marka Konumlandırmada Sosyal Sorumluluk Kampanyalarının Rolü: Afyonkarahisar İlindeki Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
Özet
Günümüzde değişen tüketici anlayışı nedeniyle sosyal sorumluluk kampanyalarına verilen önem artmaktadır. Sosyal sorumluluk bilinci artan müşteriler, çevreye ve toplumsal sorunlara karşı duyarlılık gösteren işletmeleri daha çok tercih etmektedirler. Değişen tüketici davranışları karşısında otel işletmeleri konumlandırma stratejileriyle yeni müşterileri kazanma çabasındadır. Buradan hareketle otel işletmeleri müşterilerin beklentileri doğrultusunda marka konumlandırma çalışmalarını kolaylaştırmak amacıyla sosyal sorumluluk kampanyalarına yönelmişlerdir.
Tezin amacı, otel markalarının konumlandırılmasında sosyal sorumluluk kampanyalarının rolünü belirlemektir. Bu amaçla, ilk olarak literatür taraması yapılarak marka konumlandırma ve sosyal sorumluluk kampanyaları kavramları üzerinde durulmuştur. Uygulama bölümünde anket yöntemi kullanılarak Afyonkarahisar’da beş yıldızlı otel işletmelerinde konaklayan müşterilerin sosyal sorumluluk bilincine ne düzeyde sahip oldukları, sosyal sorumluluk kampanyası düzenleyen otel markalarını tercih edip etmeyecekleri ve tercih nedenleri ile bu markaların onlarda uyandırdıkları izlenimler saptanmaya çalışılmıştır. Today, the importance given to social responsibilitiy campaigns is increasing due to changing consumer attitudes. Increasingware of social responsibility, customers prefer businesses that are more sensitive to the environment and social problems. Faced with changing cunsomer behaviors, hotel companies are striving to acquire new customers with positioning strategies. From this point on, hotel companies have turned to social responsibility campaigns in order to facilitate brand positioning work in the direction of customers’ expectations.
The aim of the thesis is to determine the role of social responsibilitiy campaigns in positioning hotel brands. For this purpose, firstly literature review was conducted and the concepts of brand positioning and social responsibility campaings were emphasized. In the application section of the study, the questionnaire method was used to determine the level of awareness of the social responsibility of the customers staying in five star hotels in Afyonkarahisar, whether they would prefer hotel brands to organize social responsibility campaigns and the impression that these brands were evoking them.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/5001Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]