Bireysel Kariyer Planlama Açisindan Erasmus+ Değişim Programinin Kültürel Boyutlar Bağlaminda Değerlendirilmesi: Huelva Üniversitesi Erasmus+ Öğrencileri Üzerine Bir Araştirma
Özet
Kariyer planlama, kişisel yeteneklerin gelecekte kullanılması sürecidir ve temel olarak kişilerin edinmiş oldukları bilgileri kullanarak geleceği kontrol edebilme yeteneklerinin geliştirilmesine dayanır.
Bu çalışma ile temel olarak bireysel kariyer planlama açısından Erasmus+ programının kültürel bağlamda incelenmesi amaçlanmıştır. Daha önce yurtdışında bu bağlamda bir çalışmanın yapılmamış olması tezin araştırma bölümünü özel ve önemli kılmaktadır. Tezin uygulamasında anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında hazırlanan anket formu 2016/2017 akademik yılında Huelva Üniversitesi’nde (İspanya) Erasmus+ öğrencisi olan 141 kişiye uygulanmıştır.
Araştırmada kullanılan anket formu demografik sorular ve bireysel kariyer planlama kapsamında Erasmus+ programının değerlendirilmesine yönelik olarak getirilen önermelerden oluşmaktadır. Ankete verilen cevaplar çerçevesinde bireysel kariyer planlama açısından Erasmus+ programının değerlendirilmesi ölçeği, doğrulayıcı faktör analizi ile test edilmiştir. SPSS 20.0 programı ile yapılan non parametrik analizlerde Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri kullanılmıştır. Parametrik analizlerde ise T- testinden yararlanılmıştır.
Çalışmada bireysel kariyer planlaması açısından Erasmus+ programının değerlendirilmesinin kültürel boyutlar bağlamında anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna varılmıştır. Anket formunda verilen cevapların güç mesafesi, bireyci- kolektivist toplum ve uzun- kısa döneme yönelme boyutlarına göre anlamlı farklılık
gösterdiği saptanmıştır. Belirsizlikten kaçınma, eril-dişil toplum ve serbestlik- sınırlanma boyutlarının ise yapılan değerlendirme üzerinde anlamlı bir sonuç göstermediği ortaya konulmuştur. Career planning is the process of using personal skills in the future and basically, it is based on the development of the ability to control the future by using the information people have acquired.
This study aims to analyze Erasmus+ program in the cultural context with regards to individual career plannig. The research has a special and significant place due to its topic never being studied abroad before. In order to analyze the study survey method was applied. The survey was prepared within the context of the research and applied to 141 Erasmus+ students in Huelva University (Spain) in the academic year 2016/2017.
The survey used in the research consists of demographic questions and propositions that have been proposed towards the assessment of Erasmus program with regards to individual career planning. According to answers given in the survey, the scale of the assessment of Erasmus program with regards to individual career planning was analyzed with confirmatory factor analysis. Kruskal Wallis and Mann- Whitney U tests were applied to the non parametric analyses that has been made with SPSS 20.0 program. For the parametric analyses T-test was applied.
The study finds the assessment of Erasmus+ program with regards to individual career planning shows significant change in the context of cultural dimensions. The answers to the survey shows a significant change in the context of power distance, individualism vs collectivism, and high vs low context culture. In the context of uncertainty avoidance, masculinity vs femininity and indulgence it was found that the assessment doesn’t show a significant change.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11630/5040Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1638]