Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKILINÇ, Ahmet Sami; BAYBURA Tamer
dc.date.accessioned2019-01-18T06:46:46Z
dc.date.available2019-01-18T06:46:46Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://fenbildergi.aku.edu.tr/wp-content/uploads/2018/12/015505-991-999.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5147
dc.descriptionHorizontal curves used in highway and railway transportation systems constitute critical points of routes. An important point to increase comfort throughout the route and ensure safety is the determination of the minimum curve radius. In the design stage of the horizontal geometry of a route, radii that are smaller than predefined values must not be used. For this reason, the minimum curve radius is one of the most important limit values that have to be considered in design. This value can be calculated based on the limit values of superelevation, lateral acceleration, sight distance and rate of change of lateral acceleration. In this study, as a criterion of comfort in the evaluation of route geometry, the rate of change of acceleration was used to compute the minimum curve radius. Then, calculated values were compared to the values calculated according to other criteria to determine the most suitable curve radius for road-vehicle dynamics to ensure comfortable and safe transportation. According to the results of several comparisons made at various speeds, forms and charts, the best criteria that can be used at different project speeds were determined, and the use of horizontal curve values computed for these criteria was recommended.en_US
dc.description.abstractKarayolu ve demiryolu ulaşım sistemlerinde kullanılan yatay eğriler güzergahın kritik kesimlerini oluştururlar. Güzergâh boyunca konforun artırılması ve güvenliğin sağlanması açısından üzerinde durulması gereken önemli bir konu minimum eğri yarıçapının belirlenmesidir. Bir güzergahın yatay geometrisinin tasarımı aşamasında, önceden belirlenen en küçük eğri yarıçaplarından daha küçük yarıçaplar kullanılamaz. Bu sebeple, minimum eğri yarıçapı tasarımda dikkate alınması gereken en önemli sınır değerlerden birisidir. Bu değer, dever sınır değerlerine, yanal ivme sınır değerlerine, görüş uzunluklarına ve yanal sademe sınır değerlerine bağlı olarak hesaplanabilir. Bu çalışmada, güzergah geometrisinin tasarımı aşamasında minimum eğri yarıçapını hesaplamak için sademe konfor ölçütü kullanılmıştır. Daha sonra, hesaplanan değerler, konforlu ve güvenli ulaşımı sağlamak için yol-araç dinamikleri için en uygun eğri yarıçapını belirlemek üzere diğer ölçütlere göre hesaplanan değerler ile karşılaştırılmıştır. Farklı hızlarda, şekil ve grafikler üzerinde yapılan karşılaştırmaların sonuçlarına göre, farklı proje hızlarında kullanılabilecek en iyi ölçütler belirlenmiş ve bu ölçütler için hesaplanan yatay eğri değerlerinin kullanılması önerilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.5578/fmbd.67762en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSademe; İvme; Ulaştırma; Geçki Geometrisi; Yatay Eğrien_US
dc.titleKarayolu ve Demiryolu Yatay Eğri Tasarımlarında Sademe Konfor Ölçütünün İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the Rate of Change of Acceleration as Comfort Criterion in Highway and Railway Horizontal Curve Designsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.startpage991en_US
dc.identifier.endpage999en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster