Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBektaş, Fatih; Ahmet Nalçacı, Fatih; Erçoşkun, Hanifi
dc.date.accessioned2019-02-05T08:27:27Z
dc.date.available2019-02-05T08:27:27Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationen_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304123
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11630/5347
dc.descriptionThe purpose of his study is to investigate the views of classroom teacher candidates on the attainments from “Teaching Technologies and Material Development” course according to some variables. 275 pre-service teachers who were students at Atatürk University Kazım Karabekir Education Faculty Elementary Teacher Education Department were included in his research. A questionnaire was given to the participants in order to collect the data. t test and variance analysis were used in the analysis of the data. Statistically significant differences were found between the attainments of the classroom teacher candidates from “Teaching Technologies and Material Development” course, their classroom levels and their interests towards the classes in which instructional technologies were used. There is no difference between the attainments of his course and gender, type of instruction, interest towards technology use, computer knowledge, and types of high schools the participants were graduated from.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme/tasarımı dersinin kazanımlarına ilişkin görüşlerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. 2007–2008 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören 275 öğretmen adayı örnekleme alınmıştır. Veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış anket formu uygulanmıştır. Verilerin analizinde t testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme/tasarımı dersinin kazanımları ile sınıf düzeyleri ve öğretimde teknoloji kullanılan derslere karşı ilgi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu dersin kazanımları ile cinsiyet, öğretim şekli, teknoloji kullanımına yönelik ilgi, bilgisayar kullanım bilgisi ve mezun olunan lise arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMateryal Geliştirme, Öğretim Teknolojileri, Sınıf Öğretmenien_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme/Tasarımı” Dersinin Kazanımlarına İlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeClassroom Teacher Candidates’ Views On The Attainments From “Teaching Technologies And Material Development” Courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage31en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster