Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.contributor.authorŞahin, Ayfer
dc.contributor.authorYeşil, Rüştü
dc.date.accessioned2019-02-08T08:28:45Z
dc.date.available2019-02-08T08:28:45Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304167
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5392
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin bilimsel araştırmalara ve araştırmacılara ilişkin düşüncelerini ortaya koymaktır. Araştırma, tarama modelinde yürütülen nitel bir çalışmadır. Çalışma grubunu Kırşehir İl Merkezindeki ilköğretim okullarında görev yapan 112 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler, doküman incelemesi yöntemi çerçevesinde incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Ayrıca görüşlerin frekansları hesaplanarak, öğretmen görüşlerinin öğretim kademelerine, cinsiyete ve kıdeme göre farklılaşıp farklılaşmadığı x2 yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonuçlarına göre; (i) öğretmenlerin önemli bir bölümü bilimsel araştırmanın gerçekleştirilme süreci hakkında kendilerini yeterli görürken (%33,8) kayda değer bir kısmı da görmemektedir (%34,8). (ii) Öğretmenlerin önemli bir bölümü bilimsel bir araştırmada verilerin toplanması sürecinde katılımcıların zorluk çıkarması, hedef kitleye ulaşamama gibi sorunlar olduğuna (%38,4), önemli bir bölümü ise veri toplama araçlarına verilen cevapların sübjektif, samimiyetsiz veya gayri ciddi olduğuna inanmaktadır (%29,5). (iii) Öğretmenlerin önemli bir bölümü bilimsel araştırmalara olumlu yaklaşmakta ve araştırmacılara yardımcı olmaya çalışmakta (%42), buna karsın yaklaşık üçte birlik bölümü ise olumsuz yaklaşmaktadır (%27,7). (iv) Öğretmenlerin önemli bir bölümü araştırmalara yardımcı olma konusunda isteksizliklerinin sebebinin araştırmacıların kendilerine olumsuz yaklaşımından, veri toplama araçları uygulanırken izlenen yolun nazik olmamasından ve bu tür taleplerin bıkkınlık verecek sıklıkta olmasından kaynaklandığını ifade etmektedirler.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to present the teachers’ opinion regarding scientific researches and researches. Research is a quantitative study performed in scanning model. Population survey is 112 teachers working in elementary school in Kırşehir Province Center. Data are collected by using a half-formed interview form that is prepared by researchers. Obtained data are analyzed and evaluated by the researchers within the framework of document-analysis method. Moreover, by means of calculating frequencies of the opinions, whether teachers' opinions differentiate or not are analyzed by χ2 method with regard to education levels, sex and seniority. According to the research results; (i) while a considerable part of the teachers sees themselves sufficient regarding the implementation period of the scientific research (%33,8), a significant part, however, does not see it that way (%34,8). (ii) A considerable part of the teachers believe that in a scientific research there are problems such as participants creating difficulties in data collection and difficulty in reaching target group during data collection (%38,4). The other considerable part of the teachers, on the other hand, believe that they have problems because the answers given to data collection tools, are subjective, insincere, unserious (%29,5). (iii) A great part of the teachers approaches scientific researches in a positive way and helps the researchers (%42), one third of them, however, approaches it negatively (%27,7). (iv) A significant part of the teachers explain their unwillingness to help the researchers as that the researchers approach them negatively, the method followed while data analysis tolls are applied, is not ethical and these demands are s weary often.
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimsel Araştırmaen_US
dc.subjectBilim İnsanı
dc.subjectVeri Toplama
dc.subjectÖğretmen
dc.subjectScientific Research
dc.subjectScientist
dc.subjectData Collection
dc.subjectTeacher
dc.titleÖğretmenlerin bilimsel araştırmalara ve araştırmacılara ilişkin düşüncelerien_US
dc.title.alternativeTeachers’ opinion regarding scientific researches and researchersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentAhi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.departmentAhi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
dc.departmentAhi Evran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage109en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster