Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBalyer, Aydın
dc.contributor.authorGündüz, Yüksel
dc.date.accessioned2019-02-08T11:25:41Z
dc.date.available2019-02-08T11:25:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/304171
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5396
dc.description.abstractBu çalışma ile bazı ülkelerde okul müdürü yetiştirme uygulamalarının incelenmesi ve Türkiye için bir müdür yetiştirme modelinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Fransa ve ülkemizdeki müdür yetiştirme uygulamaları ele alınmaktadır. Bu ülkelerin müdür yetiştirme modelleri göz önünde bulundurulduğunda, ABD’de müdürlerin genellikle eğitim kökenli olmaları ve öğretmenlik mesleğinden gelmelerinin bir koşul olarak aranmakta oldugu görülmektedir. Diğer bir deyişle Amerika’nın en gelişmiş müdür yetiştirme programına sahip ülke olduğu anlaşılmaktadır. Buna göre Amerika’da okul müdürlerinin büyük bir çoğunluğunun egitim yönetimi üzerine lisansüstü ya da doktora dereceleri bulunmaktadır. İngiltere ve Fransa’da okul müdürlerinin genellikle hizmet öncesi yetiştirilme programları bulunurken, Fransa’da ilköğretim müdürlerinin hizmet öncesi yetiştirilme programları bulunmamaktadır. Yine her ülkede müdürlere yönelik farklı şekillerde hizmet içi eğitim programları düzenlenmektedir. Ülkemiz eğitim sistemi bakımından değerlendirildiğinde, okul müdürlüğünün profesyonel bir meslek olarak kabul edilmediği ve dolayısıyla da bu yöndeki yetiştirme uygulamalarının üzerinde önemle durulmadığı anlaşılmaktadır. Bu araştırma sonucunda, ülkemizde okul müdürlerinin hizmet öncesi ve hizmet içinde yetiştirilmelerine ilişkin bir model önerisi getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study it is purposed to introduce applications of principal training in some countries and suggest a principal training model for Turkey. In this manner, school principal training systems of The United States of America, England, France and Turkey are examined in detail. Considering principal training systems of these countries, it has been understood that it is compulsory for principals to originate from education and teaching career in the USA. In other words, The United States of America has the best model of all. In this manner, most principals in the USA have MA and PhD degrees in the field of education. While there are usually pre-service training programs in England and France, there is not pre-service training for primary school principals in France. It has been found out that each country has different in-service programs for school principals. Regarding our educational system, principalship is not considered as a professional profession and therefore, it has not been specialized to train school administrators in Turkey significantly. As a result of this study, a new pre-service and in-service principal models have been suggested in order to train principals in Turkey
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Müdürüen_US
dc.subjectMüdür Yetiştirme
dc.subjectHizmet Öncesi Eğitim
dc.subjectHizmet İçi Eğitim
dc.titleDeğişik ülkelerde okul müdürlerinin yetiştirilmesi: Türk eğitim sistemi için bir model önerisien_US
dc.title.alternativeTraining school principals in different countries: A new model proposal for the Turkish educational systemen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKuramsal Eğitimbilim Dergisien_US
dc.departmentYıldız Teknik Üniversitesien_US
dc.departmentArtvin Çoruh Üniversitesi
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.startpage182en_US
dc.identifier.endpage197en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Yayınıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster