Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Kurumsal Amaçların Önemine İlişkin Algılarının İncelenmesi
Özet
Araştırma Ankara il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bağımsız anaokulları ile özel anaokullarında görev yapan okul öncesi eğitimi öğretmenleri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmaya Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı dört bağımsız anaokulunda görev yapan 51, on farklı özel anaokulunda görev yapan 49 olmak üzere toplam 100 öğretmen dahil edilmistir. Araştırmada veri toplama aracı olarak İş (2002) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Eğitim Kurumları Amaç Gerçekleştirme ve Önem Düzeyi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya dâhil edilen öğretmenlerin kurumsal amaçların önemine ilişkin algılarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin kurumsal amaçların önemine ilişkin algılarında, kurumun niteliğinin ve görev süresinin anlamlı farklılık yaratmadığı belirlenirken, öğrenim düzeyinin anlamlı farklılık yarattığı saptanmıştır.
Kaynak
Kuramsal Eğitimbilim DergisiCilt
4Sayı
2Koleksiyonlar
- Cilt 4 : Sayı 2 [17]