Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPoyraz, Adem
dc.contributor.authorKaramemiş, Yasemin
dc.date.accessioned2019-03-05T08:50:14Z
dc.date.available2019-03-05T08:50:14Z
dc.date.issued2019-03-05
dc.date.submitted2019-01
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11630/5465
dc.description.abstractBu çalışma, Beden Eğitimi ve Spor Alanında Görevli Olan Beden Eğitimi Öğretmeni ve Akademisyenlerin kullanmakta oldukları öğretim yöntemlerinin Karşılaştırılması ve bu yöntemleri uygulanması aşamasında karşılaştıkları problemlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada çalışma evreni, 2017-2018 yılında, Ege Bölgesinde farklı okullarda görevde bulunan 134 beden eğitimi öğretmeni ve 118 akademisyenden oluşmaktadır. Araştırmayla alakalı veriler Ünlü (2005) geliştirmiş olduğu anket formları vasıtasıyla tarama formatında betimsel bir çalışmadır. Çalışmada toplanan veriler SPSS 18.0 for Windows demo paket programıyla analiz edilmiştir. Öncelikle demografik özellikler frekans ve yüzde dağılımlarıyla sunulmuş olup, anketteki her bir madde (soru) frekans, yüzde dağılımı, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleriyle betimlenmiştir. Diğer taraftan, katılımcıların öğretim yöntemlerine ilişkin görüşlerinin demografik özelliklere (cinsiyet, hizmet yılı, meslek, özel öğretim yöntemleri dersi alma durumu, kurs ve/veya seminere katılma durumu) göre karşılaştırılmasında parametrik test varsayımları gerçekleştiği için (normal dağılım, varyansların homojenliği, her bir gruptaki birey sayısı vb.) iki grup için bağımsız örneklemler için t testi ve ikiden fazla grup için ise tek faktörlü varyans analizi kullanılarak yapılmıştır. Yapılmış olan analizlerin neticesinde ulaşılan bulgular: Öğretmenler ile ve akademisyenlerin öğretimde kullanmış oldukları yöntemlerin durumuna bakılarak, en çok tercihte bulundukları yöntemin, sözlü açıklama; tercihen en az kullandıkları yöntemin ise, kompleks öğretim yönteminin olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenler ve akademisyenlerin görüşleri kapsamında öğrenciler tarafından en çok tercih edilen öğretim yönteminin, eşli çalışma yöntemi; en az tercihin ise, kendini değerlendirme yöntemleri olmaktadır. Öğretmenler ve akademisyenler tarafından en verimli neticeyi alabildiklerini düşündüğü yöntemlerin ise alıştırma yöntemleri olurken; medya destekli öğretim yöntemlerininse en kötü sonucun alındığı öğretim yönteminin olduğunu görülmüştür. Öğretmen ve Akademisyenlerin öğretim yöntemleriyle ilgili yeterlilik düzeyleri hususunda erkeklerin, haberdar olma düzeylerinde kadınların, en çok sorun bildirimlerine bakıldığında ise kadınların daha çok sorun bildirdiği görülmüştür. Öğretmenler Akademisyenlere göre öğretim yöntemlerine yönelik daha fazla sorun olduğunu düşünmektedir. Öğretmenlerin ‘örnek olay yöntemini’ kullanma düzeyleri Akademisyenlere göre daha yüksek bulunmuştur. Özel öğretim yöntemleri dersi alanların almayanlara göre öğretim yöntemlerine yönelik bilgi düzeylerinin daha fazla olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.sponsorshipBu Tez Afyon Kocatepe Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü Tarafından 17.SAĞ. BİL.18 [D6] Proje Numarası ile Desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden Eğitimien_US
dc.subjectSpor, Yöntemen_US
dc.subjectTekniken_US
dc.subjectStratejien_US
dc.subjectStilen_US
dc.subjectÖzel Öğretimen_US
dc.titleBeden Eğitimi ve Spor Alanında Akademisyenlerle Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Kullandıkları Öğretim Yöntemlerinin Karşılaştırılması ve Sorunlarının Araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe Compare and Conteast Between the Physical Education Teachers and the Academicians and the Search on The Resuns of iten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentAfyon Kocatepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Esntitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster